מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

רבקה ואני הכרנו באניה בדרך ארצה…ואחרי 44 שנים…

פאולה ליהי זהר ורונן רובינוב
ליהי מברכת במפגש הפתיחה
העלייה לארץ, התאקלמות בארץ

העלייה לארץ
נולדתי בעיירה בשם יאש ברומניה בשנת 1950, להורים פליצ'יה ודוד חכמו. עליתי לארץ בגיל 13.
 
עברנו מעיר לעיר בכדי להגיע לבוקרשט ברכבת צפופה, נטולת אויר צח ומשם עלינו למטוס לאיטליה  לעיירה בשם נפולי. עלינו לישראל עם כל המשפחה אימא אבא ואחי סבא סבתא דודים ודודות. בדרך נאלצנו להמתין כשלוש שבועות באיטליה בבית מלון "נפולי". החדר שקיבלנו בבוקר שימש כחדר אוכל ובלילה חדר זה הפך לחדר שינה. כך חיינו שלושה שבועות  והיום אני יכולה לומר שזו הייתה חוויה.
 
לאחר ההתעכבות באיטליה עלינו לאנייה לישראל. הכרנו באוניה המון אנשים ואחת מהם הייתה נערה בוגרת ממני, אני חושבת שקוראים לה רבקה, התיידדנו  באנייה. היה מאוד קשה והיו הרבה קשיים סבלנו מבחילות בשל הטלטלה בים. הגענו לארץ לחוף חיפה בתאריך 8.12.64. כאשר הגענו לישראל אני ורבקה היינו בקשר היינו נפגשות ומתכתבות, לאחר זמן מה אני, איני יודעת כיצד, אך הקשר בינינו נותק. עם הגענו לארץ, עשו לנו חיסונים. ולאחר כמה ימים ההשפעה של החיסון גרמה לי שיתוק ביד שמאל וברגל ימין וחשתי כאבים עזים.
 
המעברים השונים בארץ
העבירו אותנו לאשקלון, ברחנו משם, משום שהצריף היה מלא בחולדות ועכברים… ברחנו לרמלה לזוג חברים של ההורים. ברמלה, חיינו 6 חודשים עד שקיבלנו בית באשדוד, ביחד עם סבא וסבתא שלי.
 
למדתי בבית הספר היסודי "אחדות"! במרכז ב' באשדוד. בילינו רבות במרכז ב' בקולנוע "אסתר", התחברנו עם כל העולים החדשים שבאו באותה תקופה. בגיל 16 הלכתי לפנימית "עינות" שם למדתי שנתיים. ההנאה שם הייתה רבה עד מאוד. אחרי שיצאתי מן הפנימייה למדתי בבית ספר תיכון דתי מקיף ב'. לא התגייסתי לצבא בגלל שהמחזור שלי שוחרר. אז עבדתי  כאזרחית עובדת צה"ל, קרוב לשנתיים.
 
הכרתי את בעלי שהיה בצבא קבע במשמר הגבול, בתור שוטר והתחתנו. לאחר מכן נולדו לנו שני ילדים וכיום יש לי חמישה נכדים. עבדתי בחברת "מטע" (מוצרי מזון) לימים, חברת "מטע" שינתה שמה ל"תלמה".
ב"תלמה" עבדתי 25 שנה כסדרנית (נציגה) במקום. לאחר כ-20 שנה חברה זו שנתה שמה ל"יוניליבר" שם עבדתי עד אשר יצאתי לפנסיה.
היום אני יוצאת לטיולים הולכת להצגות ונפגשת עם חברות בבית קפה וחייה את החיים לפי האפשרויות!!!
 
העשרה
חברת תלמה: " היא מותג מזון בבעלות יוניליוור ישראל המתמחה בייצור מוצרי דגנים ומגוון רחב של מוצרי מזון וחטיפים."
 
אחרית דבר – סגירת מעגל העלייה לארץ
פתאום הופתעתי:
במרץ 2015 חברתי שאת רוב ילדות ביליתי אתה ולאט לאט התנתק הקשר לאחר הנישואים. לאחר 44 שנים פתאום קיבלתי ממנה טלפון והתרגשתי ושמחתי באותם רגעים והנה אני מחכה לפגוש אותה.
 
 קשר רב דורי תשע"ה

מילון

שיתוק
שיתוק הוא איבוד שליטה מוחלט על השרירים בחלק או בכל הגוף.

פנימייה
בית ספר או מוסד חינוכי המספק גם מקום מגורים זול או ללא עלות לכל או לחלק מחניכיו או מוריו.

תלמה
תלמה היא מותג מזון בבעלות יוניליוור ישראל המתמחה בייצור מוצרי דגנים ומגוון רחב של מוצרי מזון וחטיפים. תלמה הוקמה בשנת 1947 כמחלקת הממרחים של חברת תמ"י (תוצרת מזון ישראלית), אז התמחתה בייצור ממרחים ורטבים. מאז השיקה לאורך השנים מגוון רחב של מוצרים, חלקם חדשים לשוק הישראלי. כיום ממשיכה תלמה בייצור חלק ממוצריה הוותיקים, לצד פיתוח וחיזוק תחום הדגנים אותו היא מובילה מאז 1985 עם נתח שוק של כ-60 אחוז (לפי מדד נילסן 2013).[1] מוצרי תלמה מיוצרים במפעליה אשר בחיפה, חדרה וערד בהם מועסקים מאות עובדים. מוצרי תלמה מיוצאים לכ-20 מדינות ברחבי העולם.

ציטוטים

”"החדר שקיבלנו בבוקר שימש כחדר אוכל ובלילה חדר זה הפך לחדר שינה"...“

”במרץ 2015 נוצר קשר עם רבקה חברת ילדות , לאחר 44 שנים “

הקשר הרב דורי