מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ראשל אלול מספרת על אהבה ממבט ראשון

מפגש תכנית בבית ספר איל בעכו
קשר רב דורי באיל עכו
סיפורה של ראשל אלול

שמי ראשל, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם התלמיד שובל מבית ספר איל שבעכו.

לפני נישואי נקראתי בשם ראשל לוי ולאחר נישואי ראשל אלול. נולדתי בשנת 1946, בעיר מקנז שבמרוקו לבית משפחת לוי. עלינו לארץ בשנת 1961.

סיפור אהבה

בחרתי לספר את הסיפור שלי, סיפור של בחורה שהחיים בילדותה היו עצובים עד שהתבגרה. יום אחד השכנה שלנו הזמינה אותנו לחגיגת הבר מצווה של הבן שלה. ישבתי שם עם כל האורחים והנה ניגש אלי בחור צעיר ופתח בשיחה, אמרתי לו שאני לא מדברת עברית, אך הוא לא וויתר על ההכרות איתי, והמשיך להביע רצונו שנפגש, הוא  היה מעוניין לפגוש אותי – האהבה בינינו, זאת הייתה אהבה כמו באגדות.

אני זוכרת שראיתי בתחילת הכרותנו שהוא יודע לצייר כל כך יפה. אני מיד הגבתי ושאלתי: "האם אתה מוכן לצייר פורטרט שלי?" ואכן, אחרי זמן מה, קיבלתי הפתעה מדהימה, הפורטרט שלי בצבעי שחור לבן – זה היה מרגש ואת הרגע הזה לא אשכח לעולם!

אחרי שנה של הכרות הייתה חתונה ומאז היינו ביחד. במהלך כל החיים נשמרה אותה אהבה שלנו בדיוק כמו בפגישת ההכרות הראשונית שלנו.

הזוית האישית

סיפור האהבה של ראשל תועד במסגרת תכנית הקשר הרב דורי בבית הספר איל שבעכו בהנחייתה של המורה זקלין בן דוד.

מילון

דיוקן (פורטרט)
דיוקן או פורטרט הוא ציור, צילום או כל ייצוג אמנותי אחר של אדם. דיוקנאות מציגים לרוב את פלג הגוף העליון ובדרך כלל אינם מקושטים מאוד. מטרתם היא להציג את החזות הכללית של האדם, ולעיתים להוסיף לו תובנה אמנותית לגבי אישיותו. הדיוקן המפורסם ביותר בעולם הוא פרי מכחולו של לאונרדו דה וינצ'י, המכונה ה"מונה ליזה". (ויקיפדיה)

ציטוטים

”נשמרה אותה אהבה שלנו בדיוק כמו בפגישת ההכרות הראשונית שלנו.“

הקשר הרב דורי