מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

קשיי התמודדות עם העלייה, שפה, חברתי ופרנסה

אני וסבא בסלפי רב דורי.
סלפי עם סבא
התמודדות הקשיים בארץ.

שמי נוי כהן ואני משתתפת עם חברותיי אבישג ושובל בתכנית הקשר הרב דורי בביה "ס אוהל מאיר בעפולה אחת לשבועים בכיתתנו. אנו רוצות לשתף אתכם בסיפור חייו של חיים כהן, סבא של נוי, על עלייתו לארץ, על מהלך לימודיו בבית ספר על תקופת ילדותו ועל ההווי החברתי ששרר באותה תקופה.

במהלך הפגישות עם סבא חיים למדנו וגילינו המון פרטים שגרמו לנו להתחבר, כל מפגש העצים וחיבר ותרם רבות לתהליך ההכרות עמו והבנה של התהליך אותו עבר כילד שעלה ארצה.

סבא חיים נולד בטוניס אשר בעיר גרבה. הוא עלה לארץ באנייה עם כל משפחתו בהיותו בן ארבע בלבד. בשעות הפנאי אהב לשחק עם חבריו בכדורגל, קלס ומחניים. סבא חיים התגורר בבית צפוף מאוד, קטן מאוד שחיו בו תשעה נפשות.

בשל גילם וקשיי השפה והקושי החברתי לא מצאו הוריו עצמם עובדים ולפיכך נוצרה בעייה כלכלית מאוד קשה. בשבתות היו אוכלים אוכל שנתרם ע"י אנשים טובים. לסבא היו עוד ששה אחים מלבדו, הקשר בין האחים היה מאוד טוב והם נאלצו לסייע אחד לשני בביהס בהתמודדות עם החברה והיו שותפים מלאים בפרנסה בעודם נערים בביה"ס.

הזוית האישית

נוי כהן, אבישג סבג ושובל סמאני: תכנית הקשר הרב דורי הייתה מעצימה, משכילה, למדנו המון על ילדותו של סבי על הקשיים שאיתם התמודד, בנוסף התקיים סיור ויום עיון, בבית התפוצות, שהיה מאוד מעניין ומפרה. גילינו עניין במקום, לאחר ששמענו מכלל הסבים את מה שעבר עליהם. הביקור במקום המחיש לנו את הדברים

לסיכום תודה רבה לכל מי שהשתתף ושיתף אותנו בעברו והדרך שבה עבר מעלייתו ארצה ועד היום.

מילון

להתאקלם
להתרגל למצב חדש

ציטוטים

”"נסתפק במה שקיים"“

הקשר הרב דורי