מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

קריירה שהתנפצה

חנה ועמית
בימי ההתעמלות
חנה באוער הייתה בדרך לאליפות העולם אך פציעה מצערת סיכלה זאת

אבי היה ספורטאי ובעקבותיו נכנסתי לעולם הספורט. התאמנתי במכבי חיפה ומיד התגליתי ככישרון עולה. שלחו אותי לתחרויות בכל הארץ ובהיותי בת 10 זכיתי באליפות הארץ לילדים. באותה תקופה הגיעה לארץ אגנס קלטי, ספורטאית יהודיה הונגריה שזכתה בשלוש אולימפיאדות ובחמש מדליות זהב בהתעמלות על מכשירים. היא נאלצה לעזוב את הונגריה עקב המלחמה והגיעה לישראל במטרה להקים נבחרת ישראלית יהודית ולהביאה להישגים עולמיים. אגנס נסעה בכל הארץ וחיפשה כישרונות צעירים. היא בחרה שבע בנות מכל הארץ ואני הייתי אחת מהן. כחלק מהנבחרת בהיותי ילדה בת 10, התאמנתי שבע שעות ביום ובסוף השבוע התאמנו במכון ווינגייט שהיה אז בהקמה. האימונים היו קשים. הדרישות היו גבוהות. חיי החברה הצטמצמו בינינו -שבע הבנות.
 
ב-1961 בהיותי בת 14, השתתפתי במכבייה וזכיתי בשתי מדליות.  חודש מאוחר יותר היינו צריכות לטוס לפראג לאליפות עולם. התחרות האחרונה הייתה בשבת כדי להחליט מי תהיינה שש הבנות מתוך השבע, שיטוסו לפראג. התחרות הייתה לטובתי. הובלתי במשך כל התחרות. בתרגיל האחרון במקבילים המדורגים, עשיתי שתי סלטות באוויר ובסלטה השנייה הפסקתי להסתובב ונפלתי על הברכיים. היה שקט רועם באולם. יותר אני לא זוכרת כלום. התעוררתי בין סדינים לבנים בבית חולים רמב"ם בחדר התאוששות. הבנות יצאו לפראג ואני ישבתי בבית מאוכזבת ובוכה. הניתוח לא הצליח. רצו לנתח בשנית ואבי התעקש לא לנתח. לא יכולתי להרשות לעצמי בשום אופן לבכות בבית. לא יכולתי להראות להורים שלי כמה אני מיואשת מהמצב החדש. תמיד הייתי צריכה להציג את עצמי כילדה חזקה שאינה סובלת מהמצב, למרות הסבל הרב שנגרם לי. כאן השתנו חיי.
 
עד אז הייתי תלמידה בינונית ומטה ומיד הבנתי, שהספורט לא יהיה איתי יותר. לכן החלטתי להתחיל ללמוד ברצינות והפכתי לתלמידה שקדנית עם הישגים גבוהים בלימודים. חמש שנים הייתי בגבס. ישבתי רוב הזמן בבית מוקפת בחברים. מדי פעם היו מביאים אותי לבית ספר במוניות או באמבולנס. בת 19 הגעתי למסקנה,שאני בגירה ויכולה לחתום בעצמי על ניתוח. עברתי את הניתוח בהצלחה ואבי שקיבל זאת מאוד קשה לא דיבר איתי חודשיים. אומנם לא חזרתי לספורט, אבל  נהפכתי לאדם עצמאי שמסתובב על הרגליים.               

מילון

מכביה
המכביה היא תחרות ספורט רב-ענפית המתקיימת מדי ארבע שנים בישראל בהשתתפות ספורטאים יהודים. הבסיס הטמון ברעיון המכביה הוא לקיים אולימפיאדה של יהודים בארץ-ישראל בה ישתתפו ספורטאים יהודים מכל רחבי העולם (ויקיפדיה)

ציטוטים

”כאן השתנו חיי“

הקשר הרב דורי