מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

קמנו בארבע כדי לחלק חלב

סבי אהרן כיום
סבי אהרן לפני כמה שנים
סיפור חייו של אהרן מרגלית

מרגלית, נולדתי בארץ ישראל בתקופת השלטון הבריטי המנדטורי על ארץ ישראל. תאריך לידתי 06.02.1936.

הוריי, יוסף וגניה זיכרונם לברכה, נולדו באוקראינה, אז בברית המועצות. הם עלו לארץ ישראל בשנת 1935. אני בנם השני של הורי, היה לי אח בכור ששמו אברהם, נפטר בדרום אפריקה שבה התגורר. יש לי עוד שתי אחיות צעירות, טובה ובת שבע.
נולדתי בחיפה וכיום אני מתגורר בקריית מוצקין. למדתי בבית ספר עממי "נצח ישראל" ולאחר מכן בבית ספר תיכון "אבן פינה" שבשכונת הדר. את השכלתי האקדמאית רכשתי באוניברסיטה העברית, שם למדתי משפטים. אני עורך דין בהשכלתי מאז שנת 1965 ועד היום.
חלק משירותי הצבאי עשיתי בחטיבת "גולני" כחייל קרבי.
בילדותי אהבתי לשחק ולהשתעשע במשחקי ילדים ושחמט. חוויות מיוחדות שאני זוכר מילדותי: אזעקות ליליות בשל התקפות אוויריות של חיל האוויר האיטלקי, שלחם יחד עם הגרמנים נגד הבריטים ששלטו אז בארץ ישראל מכוח מינוי מיוחד שהם קיבלו מהאו"ם, מה שחייב אותנו לצאת מהמיטות ולהסתתר בשוק "תלפיות" שבשכונת הדר שבחיפה שהיה סמוך לבית שבו התגוררנו. עוד זכור לי, שאבא שלי, שעבד בחלוקת בקבוקי חלב ב"תנובה" היה מעיר אותי ואת אחי אברהם ז"ל בשעה 04:00 לפנות בוקר כדי שנעזור לו לחלק חלב לבתים של האזרחים.
בארץ אהבתי
עכשיו אספר לכם על מדינת ישראל. כשהקימו את ישראל הייתי כבן 10 שנים. הייתי עם משפחתי בביתי שהיה אז ברחוב סוקולוב 19, חיפה והאזנו לרדיו בעת שדוד בן גוריון הכריז על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, היא מדינת ישראל. מיד לאחר מכן יצאנו לחגוג את העצמאות. אני זוכר שהיינו יוצאים לרחובות, רוקדים ושרים. כך חגגנו בשירים וריקודים. לאחר הכרזת מדינת ישראל הערבים שלא קיבלו את העובדה כי יש לנו מדינה פתחו נגדנו במלחמה,  היא מלחמת השחרור.
לאחר הקמת מדינת ישראל היו שתי מלחמות שהשפיעו עליי במיוחד, מלחמת "סיני" בשנת 1956 ומלחמת ששת הימים בשנת 1967.
מאחל אני למדינה שלי שתמשיך לשגשג ולפרוח ושהשנאה אלינו תיפסק.
עכשיו אספר לכם על פורים: כמו כל ילד רגיל, הייתי נוהג להתחפש. את התחפושת שלי בחרתי בהתאם לתחפושות שהיו רלוונטיות ומקובלות בזמנים ההם. אני זוכר שהתחפשתי לחייל. הייתי רוצה לראות את נכדתי אביגיל בתחפושת שהיא תרגיש בה נוח ושתגרום לה להיות מאושרת.
יום שבת עבורי: יום שבת הוא יום נפלא, הוא היום שבו הקדוש ברוך הוא שבת מכל מלאכתו. זהו יום מנוחה עבורי לאחר שבוע של עבודה. ביום שבת אני אוהב לישון ולהתעורר מאוחר. ביום הזה אני משלים שעות שינה שאני מחסיר במהלך השבוע וכך אוסף אנרגיה לשבוע החדש שמגיע בפתח.
תשע"ה 2015

מילון

שוק תלפיות
שוק בשכונת הדר בחיפה

ציטוטים

”חייך אל העולם והוא יחייך אליך בחזרה“

הקשר הרב דורי