מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

קורות ישראל

עם הנכד יותם בתכנית הקשר הרב דורי
אני בערך בגיל 3
סיפור חייו של ישראל חיים

קצת עלי:

אני ישראל חיים, נולדתי בשנת 1947 להורי ניסים וזיזי כבן בכור מתוך 2 ילדים, בשכונה בדרום תל אביב. התקופה הייתה שנה לפני קום המדינה. כשהייתי בן 5 נולדה לי אחות בשם יהודית.

סיפור חיי

נולדתי בשנת 1947 שנה לפני קום המדינה, בדרום תל אביב. בגיל שנתיים עברנו לגור בגבעתיים ברחוב הל"ה שם עברתי את שנותיי בגן ילדים ובבית הספר היסודי עד גיל אחת עשרה (כיתה ה').

אני בתמונה בערך בגיל 3

תמונה 1

בגיל אחת עשרה עברנו לגור בצפון תל אביב שם סיימתי בית ספר יסודי ועברתי לבית הספר תיכון עירוני א'. בתקופת לימודי בתיכון שיחקתי כדורסל בקבוצת מכבי תל אביב וככה התחילה אהבתי לקבוצת הנערים.

בהיותי בן 18 התגייסתי לשירות בצה"ל בתפקיד של מראיין ומאפיין פסיכוטכני של נערים ונערות שעמדו לפני גיוסם. לאחר השחרור מצה"ל התחלתי את לימודי באוניברסיטת תל אביב במשך ארבע שנים. באמצע תקופת לימודי באוניברסיטה נשאתי לאישה בשם איה אבידן.

עם סיום הלימודים התחלתי לעבוד במשרד רואי חשבון עם אבי ניסים ז"ל, שנפטר בהיותי בן עשרים ותשע בתאונת דרכים. בזמן חייו של אבי אני והוא הקמנו את חברת רואי החשבון: "חיים את חיים" – רואי חשבון ומאז פטירתו של אבי, אני מנהל את המשרד יחד עם אחותי ועם בתי מירב, שהצטרפה למשרד לפני כחמש עשרה שנה.

במהלך השנים נולדו לי שני ילדים הבכור יריב והקטנה מירב. בגיל חמישים ושתיים בני הבכור התחתן בהיותי בן חמישים ושתיים ושנה לאחר מכן נולד נכדי הראשון ולאחר מכן נולדו ליריב עוד שני בנים. בהיותי בן חמישים וחמש התחתנה בתי ובהמשך נולדו לה ארבעה בנים.

היום אני בן שבעים ממשיך לעבוד במשרד רואי החשבון שלנו עם בתי ואחותי, גם אישתי עדיין עובדת כסוכנת נסיעות. אני ואשתי גרים ברמת אביב. יש לי שבעה נכדים ששלושה מהם גרים בלונדון עם הוריהם: יהונתן (17) יאיר (14) וישי (10) בנוסף יש לי עוד ארבעה נכדים בארץ: תומר (13) יותם (11) איתמר (9) ואורי (4). עם נכדי יותם אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי.

הזוית האישית

ישראל חיים: נהנתי מאוד לבלות עם יותם את השעות הספורות שהוקדשו למפגשים הרב דוריים.

 

מילון

צדק
חתירה אחרי האמת

ציטוטים

”צדק צדק תרדוף“

הקשר הרב דורי