מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

קורות חיים של צבר

אני וסבא יגאל
סבי מטייל בחוף הים באילת
סיפורי סבא

שמו הפרטי של סבי הוא יגאל וניתן לו היות ונולד שבועיים לפני תחילת מלחמת העולם השנייה בכוונה שיגאל את העם היהודי מהמלחמה. שם המשפחה של סבי הוא וישליצקי וניתן על שם הנהר שגרה משפחתו לידו ושם הנהר הוא "ויסלה" בפולין. סבי בן בכור ויש לו אחות גדולה שהיא הבת הבכורה. הם שני אחים, אח ואחות.

סבי נולד בארץ ישראל בתל אביב בתאריך 14 לאוגוסט 1939.

new-doc-19_3

 

סבי אהב לבלות בים בתל אביב. רוב המשחקים היו משחקי חברה יחד עם חברים בשכונה: משחקי תופסת, חמור ארוך, מחבואים, קלאס וכו'. סבי למד בתל אביב. הוא למד בבית חינוך המאוחד ליד גן מאיר ובבית ספר מקצועי "שבח" בתל אביב.

מקום עבודתו הראשון היה במיכון משרדי ובמקצוע הנרכש בארץ מפעיל מכונות י.ב.מ – מקצוע זה ניתן לחיילים משוחררים ע"י צה"ל. הוא עבד כ- 30 שנה בתפקידים שונים. סבי חגג את כל החגים היהודים. הם עשו קבלת שבת וקידוש והדלקת נרות כל החגים חביבים עלי פרט ליום כיפור ותשעה באב בגלל הצום. סבי לחם במלחמת מלחמת ששת הימים ושירת בנח"ל ובשיריון.

new-doc-29_10

בשרות הצבאי

new-doc-19_9

הוא חווה בתור ילד את מלחמת העולם השנייה, מלחמת העצמאות, מלחמת קדש. השתתף במלחמת ששת הימים, יום כיפור ומלחמת לבנון הראשונה. במלחמת המפרץ הראשונה כבר שוחרר משירות בצה"ל.

סבי ביקר בהרבה מדינות בעולם: ביקורי נופש, עבודה וביקורים משפחתיים. התחביבים שלו הם טיולים בארץ ובעולם, לגדל נכדים ולהינות מהחיים.

סבי הכיר את סבתי בזמן השרות בצבא. הם התחתנו בשנת 1965 כשהיה בן 26.

new-doc-19_4g

החתונה היתה בתל אביב. יש להם הרבה תמונות מהחתונה. הם היו בני 26 ו – 27 כשנולדה אמא שלי שהיא הילדה הראשונה שלהם. .

 

הזוית האישית

יואב: יש לסבי 4 ילדים, 2 בנות ו-2 בנים ובנוסף 13 נכדים ונכדות.

מילון

דודס
משחק ילדים שמשחקים אותו עם שתי מקלות מקפיצים מקל אחד עם המקל השני ומי שמעיף הכי רחוק הוא המנצח

ציטוטים

”"צריך לחיות" - החיים ממשיכים גם כאשר קורים בהם דברים עצובים.“

הקשר הרב דורי