מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

קורות חייו של סבא רמי בלום

סב רמי ונועם
סבא עובד במשק
סבא רמי - איש של בית

שמי נועם בלום, אני גר בקיבוץ מענית ולומד בכיתה ה' בשם 'פלפל' בבית ספר רעות במועצה האזורית מנשה. אני מאוד אוהב כדורגל ואוהד את הקבוצות בית"ר ירושלים בישראל, ואת ליברפול באנגליה. התחביבים שלי הם: לרכב על אופניים בקיבוץ, לשחות בבריכה ולשחק עם חברים כדורגל.

בחרתי לתעד את סיפורו של סבא רמי אשר גר בקיבוץ שלי. סבא מספר: "קוראים לי רמי בלום. נולדתי בשנת 1951 בקיבוץ שמרת להוריי, ברוך ואתי בלום. בגיל ארבע עברתי לקיבוץ מענית ומאז אני חי שם. גדלתי עם 17 ילדים בקבוצת "אלון". בסוף כיתה ו' עלינו למוסד מבואות עירון ויחד עם קבוצת ילדים מעין שמר הפכנו לקבוצת "ליבנה". אחרי שסיימנו את כיתה י"ב התגייסנו לצבא.

התנדבתי לשירות בסיירת אגוז ולקחתי חלק בפעולות רבות בגבול הצפון ובמלחמת יום הכיפורים שפרצה בתום שירותי הצבאי (הייתי מעוכב שחרור ושירתי 8 חודשים נוספים בעקבות המלחמה).

סבא רמי בילדותו

תמונה 1

אחד הסיפורים המשמעותיים אשר זכורים לי מתקופת השירות הוא שלילה אחד במהלך הפגזה סורית על כוחותינו ובעודנו שכובים בשקי שינה, הרגשתי תחושת חום אדירה. החלטתי להתגלגל משק השינה החוצה, שתי שניות אחר כך פגע טיל מסוג RPG בשק השינה הריק ופיזר נוצות לכל עבר. הבנתי מיד שההחלטה להתגלגל החוצה משק השינה הצילה את חיי.

לאחר שלוש שנים ב"סיירת אגוז" חזרתי לקיבוץ. הצטרפתי לצוות האבוקדו ועבדתי שם 19 שנה (11 שנה כמרכז ענף). בשנת 1979 התחתנתי עם פרחיה ונולדו לנו שלושה בנים: גדי,יותם ודרור. לגדי יש שלושה ילדים, ליותם יש שלושה ילדים ודרור עדיין רווק.

אחרי שעזבתי את ענף האבוקדו עברתי לעבוד במטבח של קיבוץ מענית ותפקדתי כאקונום של הקיבוץ במשך שנתיים. משם עברתי לעבוד בנגריה במשך חמש שנים, ומהנגריה עברתי להיות אחראי רכבים וסדרן רכב. בעבודה זו עבדתי עשרים שנים. היום אני נמצא בפנסיה.

סיפורו של שעון מיוחד במינו

חפץ מיוחד המלווה אותי הוא שעון של שמעון, אבא של סבתא פרחיה. סבא שמעון (סבו של אבי גדי) ענד את השעון כארבעים שנה ולאחר שנפטר, השעון עבר לסבתא שלי ומאז נשמר במשפחה.

סבא שלי הוא… איש של בית. המקום שסבא שלי הכי אוהב – זה את הבית שלו. לסבא שלי אוספים רבים (אלבומי תמונות, אלבומי בולים, מטבעות מכל העולם ובעיקר מישראל, כובעים וענתיקות) המעסיקים אותו במיוחד מאז שיצא לפנסיה.

הזוית האישית

נועם: נהניתי מאוד מהמפגשים עם סבא בבית הספר ולמדתי הרבה דברים על חייו של סבא.

נועם

תמונה 2

מילון

אר. פי. ג'י (טיל נגד טנקים)
RPG-7 (אר. פי. ג'י 7;) הוא מטול רקטות נגד טנקים שפותח ויוצר על ידי ברית המועצות ב-1962 וכיום הוא נשק הנ"ט (נגד טנקים) הנפוץ ביותר בעולם. ה-RPG-7 נחשב לנשק יעיל, אמין, זול ופשוט. תכונות אלו וזמינותו הרבה הפכו אותו לנשק המועדף על ארגוני גרילה ומיליציות לא-סדירות, בייחוד כאלו הנלחמות כנגד צבא מאורגן הכולל חיל שריון מצויד בטנקים. (ויקיפדיה)

שק"ש
שק שינה

ציטוטים

”אני איש של בית “

הקשר הרב דורי