מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

קורות חייו של סבא משה

סבא וסבתא שלי
סבא שלי בנערותו
סבא משה נולד להוריו בשנת 1936 במהלך ילדותו נפטרו שני אחיו הגדולים ואביו.

סבא משה נולד להוריו לאה ודוד בביה"ח הדסה שבהר הצופים בירושלים בתאריך 28.8.1936. ב
 
עודו בן 5 נשלח לגן הילדים שנקרא בזמנו "הכותב". בגיל 6 החל את לימודיו היסודיים בבית הספר "תלמוד תורה אור החיים". כתלמיד היה ילד טוב וממושמע, אהב חברים והרבה לשחק בכדורגל. לסבא משה היו 4 אחים ואחיות: חיים הבכור, בתיה, יעקוב, מזל והוא היה הקטן מבין כולם. היחסים ביניהם היו טובים ואחד שמר על השני.
 
בשנת 1949 סבא חגג בר מצווה עצובה כי הוא נאלץ לקרוא קדיש על אביו ואחיו שנפטרו ולהניח תפילין לבד. אירוע זה זכור לו כאירוע העצוב ביותר בחייו, וזה מאד מרגש אותו לספר על זה. בגלל המצב הכלכלי בבית ההורים שהורע עקב מות אביו, נירתם סבא משה לעזור ולתמוך הן כלכלית והן ובאמו ששכלה את שני בניה הגדולים במלחמת השחרור. מספר שנים התגלגל בכל מיני עבודות כגון מכירת עיתונים וחלוקת עיתונים למנויים בבקרים.
 
בשנת 1953 הצטרף לתנועת הנוער "נחשונים". בשנת 1955 למד נהיגה וקיבל רישיון נהיגה ומאוחר יותר למד וקיבל רישיון נהיגה לאוטובוס. בשנת 1960 הכיר את סבתא שולה וביום ה –  30.3.1960 הם התחתנו, ונולדו להם 5 ילדים: סימה, דודו, יעקוב, אתי ובועז. יעקוב הילד נפטר כשהיה בן חודש. כבן משפחה ששכלה שני בנים: חיים ויעקוב נעזר סבא משה ע"י משרד הביטחון והתקבל לעבודה כחניך למוסד הסוכנות.
 
עם הזמן למד מכונאות רכב והפך להיות מומחה במקצוע מכונאות רכב. כמו-כן גם עבד כנהג אוטובוס. בשנת 1961 למד בטכניון וקיבל תעודה כבוחן נהיגה, והתקבל למשרד הרישוי כבוחן נהיגה ורכב. יותר מאוחר התקדם ועלה בדרגה כרב בוחן. ב1969 פרש ממשרד הרישוי מרצונו והצטרף כשותף למוסך "כורש" עד שנת 1978. מאז 1980 חזר לעבוד כעובד מדינה למספר שנים, וכן עבד כמורה נהיגה וניהל את בית הספר לנהיגה "רמזור" בירושלים.
 
מצבו הבריאותי החמיר והוא עבר שני ניתוחי לב פתוח. מאוחר יותר אף עבר תאונת עבודה כאשר דלת המוסך של בנו נפל עליו וגרמה לו לנכות של 60%. כיום הוא בן 80. סבא וסבתא עדיין חיים ביחד ולהם 4 ילדים ו 14 נכדים. לדודה סימה יש 4 ילדים ו 3 נכדים. לדוד דודו יש 3 ילדים, אנחנו 4 ילדים ולבועז יש 3 ילדים. כיום סבא שלי מבלה את רוב זמנו בבריכת רמת רחל שם הוא עושה כושר, משחק שש בש עם חבריו ונהנה מאד.
 
תשע"ו

מילון

אם שכולה
אימא שאבדה את בנה

ציטוטים

”"קראתי קדיש על אבא שלי בבר המצווה שלי"“

הקשר הרב דורי