מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

קורות חייו של מיכאל לוי

החבר'ה מצולמים ביחד
חנוכייה שהבאתי למפגש אודות חפצים מיוחדים
העלייה שלי מגרמניה וילדותי בישראל

שמי מיכאל לוי. נולדתי בתאריך  14.8.1937. נולדתי בברלין שנה לפני ליל הבדולח. בשנת 1939 ברחנו מגרמניה – הוריי ואני. אחרי נדודים נקלטנו בקיבוץ אשדות יעקב.

עליתי בגיל שנתיים. ידעתי טיפה גרמנית אבל הכחדתי והסתרתי את זה. בזמנו היה לחץ חברתי וציבורי חזק מאוד לדבר אך ורק עברית.  בילדותי הייתי בגן המקומי באשדות יעקב ואת לימודי התחלתי בבית הספר העממי באשדות.

כשהייתי בכיתה ז' היה פילוג בקיבוץ המאוחר. היינו כיתה של 14 ילדים. עד כיתה ז' לא ידעתי מה אני עושה בבית הספר, דבר לא עניין אותי. בית הספר התיכון שלי היה בבית ירח. בצבא התגייסתי לגדוד 890 ולא היו אירועים מיוחדים, בסופו של דבר הייתי סמל מחלקה. לא למדתי לימודים גבוהים פורמליים, כל הלימוד שלי היה אוטודידקטי. אוטודידקטיות (בעברית: למידה עצמית) היא רכישת השכלה באופן עצמאי או באופן עצמאי למחצה. לאורך ההיסטוריה, חלק מהאוטודידקטים לא רכשו כל השכלה פורמלית או רכשו השכלה תיכונית בלבד (ויקיפדיה).

התחתנתי בגיל 27 והתגרשתי כעבור 12 שנה. עבדתי בחקלאות: מילאתי תפקידים כמרכז גן ירק, מרכז אבוקדו ובשלושים השנים האחרונות התרכזתי בגידול עכובית הגלגל, שהיה הפרויקט שקידמתי באשדות יעקב.

הזוית האישית

רז: היה לי מעניין לשמוע את סיפורו של סבא שלי.

סבא מיכאל: היה לי נחמד לספר את סיפורי.

עידו: היה לי מעניין ונחמד.

כפיר: היה לי נחמד מאוד.

מילון

עכובית הגלגל
צמח בעל פרחים וקוץ ממשפחת המורכבים. גובהו של הצמח כ-25–45 ס"מ. הפרחים יושבים על קרקפות הנישאות בראשי הגבעולים. צבע הפרחים צהוב-סגלגל. הצמח נחשב לדוגמה קלאסית ל"צמח-גלגל". צמח-גלגל הוא צמח שכולו, כיחידה אחת, מתגלגל ברוח להפיץ את זרעיו, כלומר, שיחידת התפוצה שלו היא הצמח השלם (פרט לחלקיו התת-קרקעיים הרב-שנתיים). בישראל, פורחת העכובית בחודשים מרץ-מאי. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”גידול עכובית הגלגל היה הפרויקט שקידמתי באשדות יעקב יותר מכל“

הקשר הרב דורי