מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הרופא שעשה עליה מוינה לארץ ישראל

רעיה רון ומשה בן פורת
בית חולים בלינסון - תמונה עכשוית
תרומתו של אבי למערכת הבריאות בארץ

אבי ואמי עלו לארץ בשנת 1939. אבי סיים את לימודיו כרופא בוינה התחיל את עבודתו בבית חולים "בלינסון".

אמי הייתה מורה לאנגלית ולמדה את רופאי בית החולים את השפה האנגלית. לאחר זמן מה הוצעה לאבי משרה מיוחדת להקים מרפאת קופת חולים ברמת השרון. המרפאה הוקמה בביתנו הפרטי (בקומת הקרקע) ואנחנו התגוררנו בקומה העליונה.

בתקופה זו חיו ברמת השרון ערבים ויהודים ביחד. מנהיג הערבים באותה תקופה באזור השרון היה אבו קישיק. אבי טיפל בחולים היהודים וערבים במסירות רבה. הערבים היו מגיעים למרפאה רכובים על גמלים.

לימים אבי הקים את המרפאה הראשונה ברמת שרון. החיים של רופא בשנות החמישים והשישים היו שונים בתכלית השינוי מחיי הרופאים בימנו. הוא טיפל בכל תושבי רמת השרון וסביבת. הוא הכיר את כולם, והיחסים היו יחסי קרבה חברות ולא היו מחיצות בינו לבין המטופלים. שעות העבודה של הרופא באותם ימים היו רבות. המרפאה הייתה פתוחה כל יום גם בבוקר וגם אחר הצהריים.

כלי התחבורה שהיה נפוץ באותם ימים היה אופנוע עם סירה. בעזרת האופנוע היה יכול אבי לעשות ביקורי בית בימים ובלילות אצל החולים שלא יכלו להגיע למרפאה. בימינו החולים מגיעים למרפאה ולא קיימים ביקורי בית. נוסף לכך אבי עבד גם ב"כפר הירוק" שהיה בית ספר חקלאי .אבי אהב מאד את הקשר עם הדור הצעיר.

אני גדלתי ברמת השרון שהייתה מושבה קטנה ונעימה.

סיפורה של סבתא רעיה

הזוית האישית

רון: תודה שהצטרפת לתכנית "הקשר הרב דורי". אני ממש שמח ללמוד על משפחתי.

רעיה: הייתה לי הזדמנות וחוויה מיוחדת במינה להצטרף לתכנית "הקשר הרב דורי"/

מילון

אופנוע סירה
אופנוע אליו מחוברת סירה להסעת נוסע

ציטוטים

”בתקופה זו חיו ברמת השרון ערבים ויהודים ביחד.“

הקשר הרב דורי