מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

קובה אהבה שלי

אני וסבי בחצר בית הספר
סבא בעבודתו בקובה
אי של חופש

סבא שלי, לב פלדמן, נולד ברוסיה בעיר קורסק בשנת 1947. הוא עלה לישראל בשנת 1990. השנה הזמנתי אותו להשתתף איתי בתכנית הקשר הרב דורי. סבא סיפר לי את סיפור המשפחה שלי, כיצד התחתן עם סבתא וכיצד נולדה בתם הראשונה יבגניה, עליה סיפר סבא: "קראנו לה יבגניה, היא הייתה ממש חמודה! כשיבגניה הייתה בגיל שנתיים ו-10 חודשים הציעו לי עבודה די טובה, במשרת מהנדס בקובה. אז עברנו לשם".

סבא  מהנדס בעבודתו בקובה 

תמונה 1

סבא מספר על החיים בקובה

הייתה לנו דירה בבניין בן 3 קומות, גרנו שם אני אשתי וגני. בחלונות שלנו לא היו זכוכיות מכיוון שהיה שם ממש ממש חם! אני עבדתי לרוב ואלנה (אשתי) נשארה בבית עם בתי. הן שיחקו בכל מיני דברים ולמדו את השפה הרוסית. עבדתי כמהנדס מכונות.

בשעות הפנאי אהבתי ללכת לצייד תת ימי. היה לי רובה מיוחד וסנפירים ואני צללתי ותפסתי דגים. כשחזרתי הביתה הייתי מראה את הדגים שדגתי לבתי גני.

היו לנו באזור הרבה תחרויות ספורט וגם הרבה טיולים למקומות טבע ביערות בר ואתרים מעניינים אחרים. צפינו גם בהרבה הצגות, שארגנו לנו, ונסענו לטיולים רבים ברחבי האי.

סבא שלי לב, סבתא לנה ואמא שלי הילדה גני בקובה

תמונה 2

כשחזרנו בחזרה לרוסיה, לעיר שלנו קורסק, בתי הייתה כבר בת חמש. אני חזרתי לעבודה שלי, וכשבתי גני הייתה בת שש אשתי ילדה את בני פבליק, אח לגני.

גני ופבליק

תמונה 3

כשפבליק היה בן עשר הוא החליף את שמו לשאול.

אח של אמא – שאול בילדותו

תמונה 4

ובזה סיפורי נגמר.

הזוית האישית

ליה: שמי ליה מבית הספר קורצאק בקריית מוצקין, אני תעדתי את סיפורו של סבא שלי, לב פלדמן. היה לי מעניין מאוד להשתתף במיזם של הקשר הרב דורי! נהניתי להקשיב לסיפורו של סבי. היה קצת קשה, אך בסוף הצלחנו לתעד את סיפורו של סבא. אני מאחלת לסבא שלי שימשיך להיות חזק, ספורטיבי, כיפי ומצחיק.

מילון

ספורט: חלק חשוב מחיי, כדורסל
משחק בעל אופי תחרותי וחוקים מוגדרים, המשלב בדרך כלל פעילות גופנית או מחשבתית עיסוק מהנה, משחק, שעשוע.

ציטוטים

”קובה - אי של חופש...“

הקשר הרב דורי