מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

צפת עיר הולדתה של שמחה

שמחה אסיף וענבר
שמחה, אסיף, ענבר וזיוה
ילדות ובגרות בצרפת

שמחה כיום בת 88, היא נולדה בשנת 1941 בצפת. להוריה קראו יוסף ואסתר. היא לא למדה בבית הספר וגם לא שירתה בצבא. במקום זה היא הלכה לעבוד בניקיון בתים של אנשים אחרים. כששמחה הייתה קטנה היא אהבה לשחק בגוגואים, גולות, תופסת, מחניים, חיי שרה ,קלאס ועוד… שמחה אהבה לרקוד. היא גם אהבה לאפות עוגת תפוזים, עוגת שוקולד ובסקויטים ועוד. כששמחה הייתה קטנה היא הכינה אוכל כגון קובה, פתיתים ואורז והייתה מוכרת אותו לאנשים אחרים. בבית של שמחה היה נהוג לחגוג את כל החגים. הבית היה בית דתי, גם היום שמחה שומרת על המסורת, אך לא כמו פעם. שמחה הכירה את בעלה בגיל 27, יש לה ארבעה ילדים:  קובי הוא הבכור, כוכבה, יוסי ורונית. מהם תשעה נכדים יש לשמחה.

היום שמחה אוהבת לשחק שש בש. העיסוק העיקרי שלה היום זה לסרוג ולהכין תכשיטים. שמחה קונה בגדי תינוקות ומהם מכינה בובות. היא הייתה עם המועדון באילת וים המלח ונסעה גם לחו"ל  כשהיא הייתה צעירה. בנוסף, שמחה אוהבת לבשל ולצפות בטלוויזיה.

הזוית האישית

שמחה ברקמן השתתפה בתכנית הקשר הרב דורי ותועדה על ידי אסיף יהב וענבר ברנע. התכנית נערכה בבית הספר עין הרים בעין כרם, התשע"ט.

מילון

כשרות
המונח כשרות מתייחס למערכת כללים הקובעת מהם סוגי המזון המותרים והאסורים באכילה. (ויקיפדיה)

צְפַת
צְפַת היא עיר במחוז הצפון בישראל, הנחשבת לבירת הגליל העליון. צפת שוכנת באזור הררי בחלקו המזרחי של הגליל, העיר ממוקמת על פסגות ההרים צפת וכנען וצופה אל ימת הכנרת מדרום מזרח ואל רכס הרי מירון במערב. גובה רוב העיר כ-850–900 מטר, אך היא כוללת גם את שכונת נוף כנרת שגובהה כ-500 מטר. צפת נמנית כאחת מ"ארבע ערי הקודש" שבהן התרכזו מרבית בני היישוב הישן, מסוף ימי הביניים ועד סוף המאה ה-19. באפריל 2018 העיר מנתה 35,330 תושבים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”הייתי אמא קטנה“

הקשר הרב דורי