מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ציונות

זיו הנכד וסבתו יהודית מקלידים את הסיפור
זו אני עם הוריי וחבריהם שאני בת כחודש
תרומה למדינה

עלייה בסקריה

אבי אלברט נולד בוינה בשנת 1921 ונאלץ לברוח מאוסטריה עם עליית הנאצים. יחד עם קבוצת צעירים הכשירו אניית פחם בשם סקריה כאוניית מעפילים. אחד ממנהיגי האנייה היה ח"כ לשעבר ערי ז'בוטינסקי בנו של זאב ז'בוטינסקי ממנהיגי תנועת בית"ר בדרך לארץ נתפסה האנייה ע"י הבריטים ואבי הועבר למעצר במחנה צריפין (סרפנד) לחצי שנה.

לאחר שהשתחרר בשנת 1940 התנדב לבריגדה היהודית במסגרת הצבא הבריטי ושירת בפלוגה 2 בחיל הרגלים. חיילי פלוגה זו היו אלו שפתחו את מאבק היישוב העברי להשתתפות מלאה במלחמת העולם השנייה נגד גרמניה הנאצית. חיילי הפלוגה שירתו בארץ, במצרים ובאיטליה שם נלחמו בקרבות עקובים מדם נגד חיילי גרמניה הנאצית שסירבו להיכנע. עד 1946 שירת באירופה ואז חזר לארץ ועבר לעבוד בחברת חשמל. במסגרת תפקידו הניח את קווי המתח הגבוה הראשונים לנגב ולאילת.

עם הקמת המדינה גויס לצה"ל כעובד חברת חשמל בשל חיוניות התפקיד והמחסור בעובדים. כשנולדתי ב-1947 לפני הקמת המדינה החליטו הוריי אלברט ומני לקרוא לי בשם יהודית בשל היותם ציונים נלהבים ששאפו להקמת מדינה יהודית ודרך שמי ביטאו את רצונם להקמתה. עם הקמת המדינה הייתי בת כשנה ובמשך כל שנותיי עברו על המדינה מלחמות רבות  וקשיים  אותם חוויתי ועדיין חווה כתינוקת, כילדה, כחיילת, כאדם בוגר, כאמא וכסבתא.

 

ברצוני לסיים במילות השיר "ארץ, ארץ, ארץ" שכתב והלחין שייקה פייקוב

"ארץ בה נולדנו ארץ בה נחיה יהיה מה שיהיה"  "ארץ יקרה הן הבטחת שאין זו אגדה".

 

הזוית האישית

סבתא יהודית: אני נורא נהניתי לעבוד עם נכדי זיו ולספר את סיפורו של אבי אלברט ז"ל אני מקווה שהרבה אנשים יקראו אותו.

הנכד זיו: אני נורא נהניתי לעבוד עם סבתא אותה אני אוהב וגאה בה ונהניתי לשמוע את הסיפור על סבא רבא שלי אלברט קורניצר ז"ל ואני מקווה שהרבה אנשים יקראו אותו.

מילון

מחנה צריפין
מחנה מעצר בריטי ליהודים בארץ

ציטוטים

”דרך שמי ביטאו את רצונם להקמתה.“

הקשר הרב דורי