מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ציונות לצד עשייה

סבתא ונכד עובדים
אולם ייצור
מאורעות המשפחה

שמי מירי בנטב נולדתי בתל-אביב בשם מרים קורנמל להורים יוצאי אירופה.

אבי נולד בווינה שבאוסטריה ואימי ילידת הונגריה. אבי עלה ארצה במסגרת תנועת "בית"ר" לפני מלחמת העולם השנייה ואימי נלקחה למחנה הריכוז "אושוויץ", שם שהתה שנה ולאחר מכן בשחרור המחנה מהנאצים הועברה לשוודיה ואחר כך לארץ. נולדתי בשנת 1953 בת יחידה להורי עם כל המשמעויות וההשלכות להיות בת יחידה לאם ניצולת שואה.

סבתא ב"באקום" בשעת הגיוס 

תמונה 1

עברתי מסלול רגיל של הליכה לגן בית ספר יסודי גימנסיה העברית "הרצליה" ואז גיוס לצה"ל.

תקופת הגיוס הייתה מאתגרת. כבת יחידה לא הסכימו לשלוח אותי לשרת בסיני לשם רציתי להגיע ולהעביר את שרותי הצבאי שם. שכנעתי את מפקד כוח האדם לשלוח אותי לשרת בחברון ב"אדוריים" בסיס של חיל ההנדסה. זו הייתה תקופה שבה הרגשתי מועילה "פיטרית" ובכך תרמתי את חלקי.

רצה הגורל וחברי דאז הגיע לאותו בסיס הדרכה כחניך בקורס מכי"ם.(לימים הוא הפך לבעלי) אחרי שחרורי דרור בעלי המשיך את שרותו הצבאי בתפקיד סלק פצצות.

אחרי שחרורי ובסיום המלחמה למדתי הנהלת חשבונות ועד היום עוסקת במקצוע זה, במפעל עתיר הידע שהקמנו בעלי ואני. יש לי שלושה ילדים שעובדים במפעל וחמישה נכדים. הקמת המפעל בשביל בעלי הייתה הגשמת הציונות – מפעל יצרני המעסיק כ-80 איש עוסק בייצור רכיבים זעירים המיועדים למכשור רפואי המטפל בכל חלקי גוף האדם כמו לב, מוח, ראות ורחם.

על חברת ד.מ. בנטב בע"מ חברה לייצור סלילים ושנאים.

חדר ישיבות

תמונה 2
חדר ישיבות

לובי המשרדים 

תמונה 3

לובי המשרדיםחב' בנטב היא חב' משפחתית שנוסדה בישראל בשנת 1975 ע"י דרור ומירי בנטב. במהלך השנים האחרונות התקדמה בפיתוח סנסורים זעירים במיוחד וברכיבים המותקנים בתוך ציוד רפואי לטיפולים כירורגיים שונים.

בעזרת מחשבים ניתן למדוד לחשב ולהפיק מידע על מיקום הדורש טיפול רפואי ולעקוב אחרי תנועות הרופא במרחב. להפיק מידע שכולל גם פרמטרים נוספים כמו חום, לחץ והמרת אנרגיה. הרפואה בעולם בשנים האחרונות מתפתחת במהירות רבה תוך שימת דגש על טיפולים פנים גופניים ותוך שימוש בציוד עזר וככל שניתן מאפשר חדירה מינימלית לגוף החולה, מיקוד הטיפול בצורה זו מדויקת ועם סיכון מינימלי לחולה. כך מושגת יעילות בטיפולים ללא טראומה ואפשרות להחלמת החולה מהירה וקלה לאחר הפרוצדורה כמו ניתוחים פארסקופיים.

מזעור הציוד מאפשר את כל היתרונות הללו, השמיים הם הגבול. בד.מ. בנטב אנחנו מאוד גאים להיות חלק מחדשנות רפואית שהעולם זקוק ומצפה לו, בישראל תחום הרובוטיקה אינו מפותח דיו בתחום זה, אנחנו מתכוונים להרים את הכפפה ולפתח קווי רובוטיקה שיאפשרו פיתוחים נוספים בתחום. זה השלב הבא בעתיד.

הזוית האישית

סבתא מרים: העבודה עם נכדי החמוד הייתה חוויה נעימה ומהנה, עכשיו כשהילד מתבגר ומעניינים אותו חברים וחוגים הפגישות אחד על אחד עם רון אהובי היו רווח צרוף.

רון: עבודתי עם סבתי הייתה מאוד מהנה למדתי על מפעל חייהם של סבא וסבתא שלי ולמדתי על סיפורה בצבא ונהנתי לעבוד עמה ביחד.

מילון

לפארסקופיה
מצלמה המאפשרת חדירה לגוף ללא ניתוח

ציטוטים

”הצלחה נקנית בעבודה מאומצת“

הקשר הרב דורי