מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ציונות והתנדבות

אני ונכדתי, שקד, במהלך המפגשים
ביקורם של רבין, אלון ופרס בארגנטינה
סיפור חיי בארגנטינה וישראל

שמי דניאל. נולדתי בשנת 1943 בבואנוס איירס שבארגנטינה. שמות ההורים שלי הם סימון ווליה. לאבא שלי הייתה חנות רהיטים וגם היה לו מפעל מזרונים. אחותי, סוסנה, שגדולה ממני ב-4 שנים, למדה רפואת שניים וכיום היא גרה בספרד. אני למדתי בתיכון מסחרי ואחרי זה עיצוב פנים.

התחתנתי בגיל 22 עם אהובתי ביאטריס (הכינוי שלה הוא פופי). הבאנו לעולם שני ילדים. אהובתי ביאטריס, נפטרה בתחילת 2015 אחרי מאבק עם מחלות קשות מאוד, יהי זכרה מבורך.

מגיל צעיר התנדבתי. הייתי מדריך במועדונים של הקהילה היהודית (גם אבי עשה קורס מדריכים כשהיה בן 16), התנדבתי בגזברות בהנהלת בית הספר "שלום עליכם" – בית הספר היהודי הכי גדול בדרום אמריקה, ששייך לקהילה היהודית של בואנוס איירס (קיים עד היום) ובהמשך, התעסקתי עם ביטחון מוסדות הקהילה (היה צורך בכך בגלל האנטישמיות שהייתה באותה תקופה).

כשילדיי היו בבית הספר "שלום עליכם", הייתי בוועד ההורים. בתקופה זו היה לי את הכבוד לעשות סיור בבית הספר ליצחק רבין, שמעון פרס ויגאל אלון (על שמו קרוי בית הספר של נכדתי שקד). כל המשפחה גדלה מסביב לבית הספר "שלום עליכם" וגם בשעות הפנאי לאחר הלימודים, ילדיי היו הולכים למועדון של בית הספר.

ביקורם של רבין, אלון ופרס בארגנטינה

%d7%a8%d7%91%d7%99%d7%9f

 העלייה לישראל

משפחתי תמיד רצתה לעלות לארץ ישראל. גם אני רציתי מאוד כבר מאז שהתחתנתי, אבל דחינו זאת מסיבות שונות. לאחר שנולדו ילדיי "הכרחתי" את אשתי לעלות לארץ יחד עם הילדים. לאחר שהגענו להחלטה סופית, בתוך 4 חודשים עלינו לארץ.

כשעליתי לארץ בשנת 1984 התחלתי לעבוד בתעשייה האווירית. עבדתי במחלקת תשלומים של סחר ובעקבות עבודתי הכרתי המון חברים, חלקם עדיין חברים טובים שלי. כשלא עבדתי, הקדשתי את כל זמני למשפחה שלי- היינו מטיילים בארץ וניסיתי לעזור להם בכל מה שאפשר כדי לבנות את המשפחות שלהם ושאני ואשתי נהנה מהנכדים. בזכות החברים שהכרתי במהלך חיי, קיבלתי הרבה תמיכה בפנסיה.

כפנסיונר אני מאוד פעיל בהתנדבויות שלי. בשנת 2010 כשיצאתי לפנסיה הציעו לי לארגן את מועדון גימלאי הרצליה (העיר בה אני גר). ביחד עם עוד חברים התחלנו לארגן את המועדון של התעשיה האווירית במשותף עם קרן הפנסיה של גימלאי מבטחים. כיום, אני יושב ראש של הסניף הרצליה, וגם יושב ראש אירגון גימלאי מבטחים ארצי. כחלק מפעילות המועדון, בכל יום ראשון משתתפים כ-150 איש בהרצאות שונות וגם בטיולים ונופשים בארץ ובחו"ל.

אני משתתף גם במועצת הפועלים של מרחב השרון ולאחרונה קיבלתי פרס יקיר הסתדרות הגמלאים הארצי בטקס מאוד מרגש.

מאז שעלינו לארץ ישראל, משפחתנו מאוד אוהבת לטייל. אנו מטיילים גם בחו"ל רבות, ונהנים מהחברה אחד של השני ומההיכרות עם מקומות חדשים. לא משנה לאן העיקר לטייל!

הזוית האישית

נהניתי מאוד מהעבודה עם סבא. למדתי עליו דברים שלא ידעתי מעולם, ואני מאוד מעריכה אותו ואת פועלו הרב לאורך השנים. אני אוהבת אותו ומאחלת לו בריאות והצלחה בהמשך דרכו. הוא רק בהתחלה!

מילון

שלום עליכם
בית הספר היהודי הכי גדול בדרום אמריקה

ציטוטים

”היה לי את הכבוד לעשות סיור בבית הספר ליצחק רבין, שמעון פרס ויגאל אלון“

הקשר הרב דורי