מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

צבא ומלחמה בסיפור חייו של סבא מרדכי אופן

סבא ואני
סבי כחייל
תיעוד סיפורו מרדכי אופן

השתתפתי בכל מלחמות ישראל (מלחמת ששת הימים, מלחמת יום כיפור, מלחמת שלום הגליל)
במלחמת ששת הימים תפקדתי כרב סמל פלוגתי. הפלוגה ישבה ביישוב ליד הירדן שספג הרבה הפגזות כאשר בין הפגזה להפגזה סיפקתי מים מזון ותחמושת לחיילים שישבו בעמדות. זכור לי ממקרה של מטוס של חיל האוויר שהופל בסמוך לירדן והתחיל מירוץ בינינו ובין הסורים לחילוץ הטייס ואכן הצלחנו להגיע אליו לפני הסורים ולחלצו.מקרה נוסף שהנני מעוניין לספר הוא שבזמן העלייה ברגל תוך כדי לחימה לרמת הגולן נכנסנו לבית שבו עדיין ניצב אוכל חם בבקבוק לתינוק בתוך עריסת התינוק ואז ראיתי כמה המלחמה אכזרית .במלחמה זו שירתי במילואים חצי שנה במוצב ברמת הגולן וספגנו הרבה הפגזות.

מלחמת יום כיפור  6.10-24.10.73

במלחמה זו שירתתי שוב כרב סמל פלוגתי בזמן שהותי בבית הכנסת נכנס חייל והודיע לי כי אני חייב להתייצב מיד ביחידה  כי מגייסים את כל היחידה היות ועומדת לפרוץ המלחמה .לאחר שהתייצב כל הגדוד והצטיידות  הסיעו את הפלוגה לשמור על גשרי הירדן על מנת למנוע את מעבר הצבא הסורי לכיוון הארץ . ולאחר מכן להשתתף במאמץ של צה"ל לשחרור רמת הגולן וכיבוש חלק מסוריה.
 
העשרה
 
ויקיפדיה
תשע"ו 2016

מילון

רב סמל פלוגתי
פלוגה מורכבת מארבע מחלקות ומשרתים בה כמאה חיילים לוחמים . תפקידו של רב סמל פלוגתי הינו לדאוג לכל החלק הלוגיסטי ( כגון: משמעת, ביגוד, ציוד לחימה ) וכמו כן לטפל בכל ענייני הפרט של החיילים (כגון:בעיות בבית ) תפקיד הרב סמל במילואים הוא אחראי מאוד כי המשרתים ביחידה הם אנשי מילואים שעזבו לצורך המילואים עבודה ומשפחה. פלוגה מורכבת מארבע מחלקות ומשרתים בה כמאה חיילים לוחמים . תפקידו של רב סמל פלוגתי הינו לדאוג לכל החלק הלוגיסטי ( כגון: משמעת, ביגוד, ציוד לחימה ) וכמו כן לטפל בכל ענייני הפרט של החיילים (כגון:בעיות בבית ) תפקיד הרב סמל במילואים הוא אחראי מאוד כי המשרתים ביחידה הם אנשי מילואים שעזבו לצורך המילואים עבודה ומשפחה.

ציטוטים

”"בעקבות המלחמות שבהן השתתפתי הגעתי למסקנה כי יש לעשות הכל על מנת לפתור את הסכסוך"“

הקשר הרב דורי