מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

פציעתו של יוסי חבילי בסיני

ציפי ועמית במהלך התיעוד
ציפי בלבוש מסורתי
סיפור פציעתו של יוסי חבילי בסיני, מובא על ידי אשתו, ציפי.

שמי ציפי חבילי, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם התלמידה עמית גולן לה סיפרתי על היכרותי עם יוסי בעלי.

יוסי התגייס בשנת 1969 לחיל השריון ועשה טירונות של שישה חודשים ברפיח. בסיום הטירונות הועבר לביר-תמדה על מנת להתחיל קורס שנקרא "חיל רגלי משוריין". בסיום הקורס החיילים הועברו לתעלת סואץ. במקום שרר אקלים מדברי: ביום היה חם מאוד ובלילה קור כלבים ורוחות עזות. הרבה בקרים החבר'ה היו מתעוררים חשופים ללא האוהל שלהם מעליהם, קפואים ומכוסים חול. כשרצו להתקלח הם היו צריכים לרוץ 11 ק"מ למקלחת וחזרה עוד 11 ק"מ כשהם מלוכלכים יותר משהיו לפני המקלחת.

סיפור הפציעה

באחד מימי שישי, נורה פגז מרגמה מהצד המצרי ופגע ביוסי. הפגז ריסק לו את הברך. בימי שישי התחבורה בבסיס הייתה דלה מאוד ולכן יוסי הפצוע תפס טרמפ עם מחלק דואר שהגיע במקרה לעמדה ולקחו אותו לטסה ואחר כך משם הוא תפס עוד טרמפ עם משאית שהביאה מזון לבית חולים בביר גפגפה (בית חולים צבאי). משם הטיסו אותו לבית חולים תל השומר.

כך היכרנו….

לאחר תקופת השיקום מהפציעה יוסי היה בחופשה יחד עם חברו בשפת הים ופגש באחותי וחברתה על החוף. השניים החלו לשוחח ויוסי הציעה לאחותי חברות. אחותי השיבה לו כי יש לה חבר, אבל הוסיפה שיש לה אחות יותר צעירה ואם הוא מעוניין היא תכיר לו אותה. יוסי כמובן הסכים, וכך הכל התחיל…..

אני בלבוש המסורתי

תמונה 1

 

כשהכרנו יוסי היה עדיין בשירות צבאי, סופח לחיל המודיעין בגלל הפציעה, ואילו אני שירתי בחיל האוויר כמקפלת מצנחי טייס. נישאנו בשנת 1972, בתום השירות הצבאי. נולדו לנו שני בנים ושתי בנות. שלושה מהם נשואים ויש לנו מהם תשעה נכדים."

ציפי ויוסי חבילי ביום חתונתם בשנת 1972

תמונה 2

הזוית האישית

הסיפור תועד במסגרת תכנית הקשר הרב דורי בה השתתפה ציפי חבילי ותועדה על ידי התלמידה גולן עמית מכיתה יא' 3 מבית הספר התיכון מית"ר.

ציפי וגולן במהלך עבודת התיעוד 

תמונה 3

מילון

מקפלות המצנחים
מקפלות המצנחים או מאחזקות המצנחים בצה"ל הן חיילות (וגם חיילים) הממונים על מלאכת קיפול ותחזוקת המצנחים. קיפול מצנחים הוא משימה תובענית וקפדנית. על פי נוהלי צה"ל, תוקף קיפול של מצנח מחומרי ניילון מתקדמים (בניגוד למשי) הוא 120 יום. לאחר שפג תוקף הקיפול יש לפתוח ולקפל את המצנח שנית לפני צניחה. (ויקיפדיה)

טסה (מחנה צבאי)
מחנה טסה היה בסיס צבאי ישראלי בצפון מערב חצי האי סיני, אשר שירת את צה"ל עד לשנת 1975. המחנה שכן כ-35 קילומטר ממזרח לעיר אסמאעיליה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”נורה פגז מרגמה מהצד המצרי ופגע ביוסי....“

הקשר הרב דורי