מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

פעם נחלאי תמיד נחלאי

אני וסבא בבית הספר
גדות תעלת סואץ 1971 לפני מלחמת ההתשה
נחלאים בפעולה

פעם נחלאי תמיד נחלאי

סבא רון מספר:

נולדתי בשנת 1951 בתל אביב למדתי בגימנסיה העברית הרצליה. התגייסתי  לצבא בשנת 1969. התחתנתי עם חגית, זכרונה לברכה, בשנת 1974 ונולדו לנו חמישה ילדים.

תמונה 1

במהלך מלחמת ששת הימים (1967) כוחותינו הגיעו עד גדות התעלה לאחר כיבוש חצי האי סיני. לאורך התעלה, הצבא הקים מספר מוצבים, שתפקידם היה למנוע מהמצרים לחזור לחצי האי סיני. המוצבים היו מאוישים על ידי כעשרים חיילים ובתנאי מחייה לא קלים, שכן האספקה הייתה מגיעה פעם פעמיים בשבוע.

בשנת 1971- במסגרת שירותי הצבאי בנח"ל, הגעתי עם חברי, אורי ז"ל, לתעלת סואץ. תעלת סואץ הייתה נתיב תחבורה חיוני ביותר למעבר אניות מאפריקה לאירופה. המוצב שלנו היה מוצב של חיל הנח"ל ולכן גם היה לנו שם משק חי קטן עם תרנגולות, ארנבים, חתולים וברווזים, ולכן מצבו התברואתי היה טוב משל מוצבים אחרים.

יום אחד, הגיעה ביקורת של חיל הרפואה והחליטו לפזר רעל נגד החולדות. התוצאה הייתה שכל החיות מתו וכל החולדות חגגו והתרבו. "מאז, כמובן, תנאי המחייה הורעו, ולנו היה עוד פחות נעים לשהות במוצב ולאייש אותו.

מה לומדים מזה?

"יש להתייחס למציאות ולא רק לכללים בעת ביצוע מטלות.".

הזוית האישית

עדן: הפעילות המשותפת קירבה כלומר חיזקה את הקשר ביני לבין סבי. בנוסף למדתי מעט על המוצבים בתעלת סואץ, על יחידת הנח"ל ועל תקופה הנעורים של סבא בשנות ה – 70.

מילון

נח"ל
נוער חלוצי לוחם

ציטוטים

”"יש להתייחס למציאות ולא רק לכללים בעת ביצוע מטלות.".“

הקשר הרב דורי