מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

פלאפל בדייט ראשון

מלמדות את עליזה על הבומרנג
במהלך העבודה בתכנית הקשר הרב דורי
אהבות גדולות- קטנות של עליזה

שמי עליזה, נולדתי בחיפה בשנת 1956. לאורך כל שנות ילדותי ונעוריי אהבתי מאוד את הזמר אדם, הוא ממש כמו "ריטה" של היום, גם במקרה שלו אין צורך בשם משפחה כדי להעריץ אותו. הייתי מעריצה הדוקה, אני זוכרת שהיו לי פוסטרים שלו ועוד כל מיני אביזרים שהסגירו את העובדה שהוא הזמר האהוב עליי במיוחד.

סיפור ההיכרות שלי עם בעלי אברהם הוא יוצא דופן, מצחיק, אבל התחתנו בעקבות דייט בפלאפל. הכרנו דרך חברים משותפים ויצאנו יחד בדייט הראשון לאכול פלאפל, משם המשכנו לצפות בסרט ב-5 ש"ח, וזהו – משם הדרך לחתונה הייתה מהירה. אחרי שנה התחתנו, הייתי בת 18. העולם של פעם הוא לא כמו זה של היום, היה נהוג להתחתן מוקדם ולא למשוך את זה יותר מדי, שנה לגמרי הספיקה אחרי הדייט בפלאפל והסרט ב5 ש"ח כדי להקים את הבית שלנו ולהביא ילדים לעולם. אחרי החתונה התחלנו לחפש מקום לגור בו והחלטנו לעבור להתגורר במגדל העמק בדירה שמצאנו. בדירה זו גידלתי את ילדיי ועד היום את נכדיי היקרים לי מכל.

יש לי הרבה אהבות קטנות, אם נקרא לזה ככה, בראש ובראשונה אני אוהבת את משפחתי, את נכדיי שממלאים אותנו בשמחה. אברהם ואני נוסעים יחד לבקר אותם וזה אחד הדברים שהכי חשוב לי לעשות- לשמור על משפחה מאוחדת. בין יתר הדברים אני אוהבת לטייל במקומות מעניינים ויפים.

אני זוכרת שבעבר היה לי מעיל בצבע ירוק שמאוד אהבתי, כיוון שעברו כבר שנים החלטתי לקנות מעיל דומה, באותו צבע.

דבר נוסף שאני אהובת במיוחד הוא עצם ההגעה שלי למועדון סמוכה. אני מגיעה לכאן כל יום, פוגשת חברים, מבלה אתם כמה שעות ביום בשיחות, ארוחות משותפות וכל מיני פעילויות שחושפים אותנו אליהן. זה חשוב גם בגיל כזה לשמור על אורח חיים מסוים, על שיגרה שעושה לנו טוב.

הזוית האישית

סבינה ותהילה: נהנינו מאוד לשוחח עם עליזה ולראיין אותה, היא אישה מאוד נדיבה וכיפית. לימדנו אותה על הטכנולוגיה המתקדמת, על הפלאפון, דברים שהיא לא ידעה ושמחה ללמוד. זה כיף לדעת שנוצר חיבור כזה. היינו רוצות לאחל לעליזה שתמשיך לעשות את הדברים שהיא כל כך אוהבת.

מילון

פלאפל
כדור או קציצה מטוגנים העשויים מגרגרי חומוס או פול מתובלים. שורשיו של הפלאפל הם במצרים בסביבות המחצית הראשונה של האלף הראשון לספירה, שם הוכן מפול מצרי. ככל הנראה פותח הפלאפל על ידי הקופטים במצרים כמנה חליפית למנת בשר בחגים שבהם נאסרה אכילת בשר. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אחרי הפלאפל הלכנו לסרט ב-5 ש"ח, אחרי שנה התחתנו“

הקשר הרב דורי