מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

פולינה משין – אלו הם חיי

מפגש בספריית בית הספר
חגיגות סיום תכנית
פולינה מספרת בקצרה על חייה

אני נולדתי ברוסיה בצ'לביאנסק (רוסית: Челябинск), עיר רוסית מדרום-מזרח להרי אורל על נהר המיאס, יובל של נהר אורל, כ-210 ק"מ דרומית ליקטרינבורג. העיר היא בירתו של מחוז צ'ליאבינסק (ויקיפדיה). נולדתי בשנת 1945.להורים טובים, במשפחה היו ארבעה ילדים. כשלמדתי בבית הספר היו לי הרבה תחביבים, השתתפתי בחוג התעמלות קרקע, שרתי בלהקה ולמדתי בבית ספר למוסיקה.

בקיץ אני ואחותי תמיד בילינו בגן באגם יפה מאוד, הילדות הייתה שמחה מאוד, היינו ילדות מאושרות.

סיימתי את לימודי כמורה למוסיקה ועבדתי בבית ספר למוסיקה, כמורה, אהבתי מאוד את עבודתי ובעיקר אני אוהבת מוסיקה ולחשוף אותה בפני ילדים צעירים.

בגיל 29 התחתנתי עם בחיר ליבי, נולדו לנו שני בנים ברוסיה. הגעתי עם בעלי לישראל בעקבות ילדי בשנת 2012, ואני אוהבת מאוד לחיות כאן.

החיים בישראל מאפשרים חופש ולהיות ביחד עם כל המשפחה.

הזוית האישית

פולינה השתתפה בתכנית הקשר הרב דורי בבית ספר הרצוג בחולון בשנת תשע"ט.

מילון

צ'ילבאנסק
מבצר צ'ליאבה, שסביבו קמה העיר, הוקם בשנת 1736 על ידי הקולונל אלכסיי טבקלב. מקור שם המבצר בשפה הטורקית: "צ'לבי" משמעו "נסיך" או "משכיל". בשנים 1773–1774 נטלה העיר חלק במרד ימליאן פוגצ'וב ואף נכבשה. ב-1781 נבנו השכונות הראשונות מחוץ לחומות, ונוסדה למעשה העיר. עד סוף המאה ה-19 הייתה צ'ליאבינסק עיירה קטנה, ב-1892 הושלמה מסילת הברזל בקו סמארה–זלאטואוסט שחיברה את העיר עם מוסקבה וממנה עם שאר אירופה. בשנה זו הוחל גם בהקמת קו הרכבת הטרנס-סיבירית מצ'ליאבינסק וב-1896 קושרה העיר עם יקטרינבורג. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”ס“

הקשר הרב דורי