מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

פגישה עם העבר

ארלט אופיר ולוטם
ארלט
האמנית ארלט זנדבק צוקר

במסגרת תכנית תכנית הקשר הרב דורי, תועדו השנה, בבית ספר "צמח" באשדוד, סיפוריהם של אמנים
תהליך העבודה כלל מפגשים בהם האמנים סיפרו על חייהם ועל יצירותיהם. תיעדו ביחד בכלים דיגיטליים את יצירות האמנות הנבחרות ובנו כרטיס מיידע על כל יצירה.
 
סיפורה של האמנית ארלט זנדבק צוקר, תועד ע"י לוטם אלדבח ואופיר חיון.
שמי ארלט נולדתי בתאריך 25.02.1949 , במרוקו, עליתי לארץ בשנת 1955
באיזה מסגרת/פועל-אני מפסלת ומציירת במסגרת אגודת האומנים.
  
תמונה 1
 
 שם היצירה : הילדה הכדרית
תמונה 2
 
תיעוד פרטי היצירה
תמונה 3
 
מתי בחיים התחלת להתעניין באומנות?
התחלתי להתעניין באומנות בערך בגיל   6-7 .
 
מתי התנסית לראשונה ביצירה ?
התנשאתי לראשונה כאמי לימדה אותי עבודות יד שונות ובמסגרת שיעורי מלאכה בבית הספר.
 
מה היה הטריגר ?
הטריגר היה  לעסוק באומנות במסגרת שיעורי המלאכה עם החומרים שקיבלנו , ראיתי שניתן לעשות דברים שונים ממה שלמדנו.
 
בעקבות איזה אירוע?
בעקבות קישוטי בית הספר לקראת מסיבות ומשימות שקיבלתי לקישוטי הכיתה בית הספר ובבית אימי הייתה בעצם מאוד יצירתית.
 
נסי להיזכר בחוויה הראשונה של התנסות אילו מחשבות/רגשות היו לך?
המחשבות שהיו לי : שאני רוצה ליצור ולעבוד עם חומרים שונים הרגשתי הנאה גדולה.
 
איזה רגשות היו לך?
לעשות דברים משל עצמי ולממש אותם רעיונות שלי ולא רק של המורה שהנחתה אותי.
 
מה/מתי הייתה נקודת המפנה בה הרגשת שאת רוצה ליצור או לעסוק באומנות?נקודת המפנה בה הרגשתי שאני רוצה ליצור ולעסוק באומנות הייתה כשפרשתי מרצוני בתעשייה האווירית ולאחר 25 שנות עבודה באומנות החלטתי שזה התחום שאני רוצה ללמוד וליצור בו.
 
האם הצגת תערוכות יחיד/קבוצתית?הצגתי והשתתפתי בתערוכות יחיד ובעיקר תערוכות קבוצתיות במסגרת אגודת האמנים.
 
מהי אומנות בשבילך?אומנות בשבילי היא הנאה גדולה , גם בעיסוק באומנות וגם בביקורי במוזיאונים.
האמנות נותנת לי כוח ורגיעה בזמנים שאני מרגישה קושי בנסיבות שונות.
תרפיה של ממש, ותענוג אחד גדול ליצור משהו משל עצמי.
 
מה הנושאים האהובים עלייך כנושאי ציור?הנושאים האהובים עליי בנושאי ציור הם בעיקר אנשים מתרביות שונות התעניינויות  שלהם קוסמת לי אני מדגישה בעבודתי  את הייחודיות של כל אדם ואדם באשר הוא!
 
מה הסגנונות הייחודיים שיצרת כאומנית ואיך את מתאימה/קושרת סגנון וטכניקה?בפיסול בחמר אני גם מציירת על העבודות בעזרת מכחול וצבעים וחלקן בגלזורות, בחלק מעבודות הפיסול השתמשתי בשני סוגי חמר.
 
האם את כאמנית את מצייר על פי תקופות
בכל תקופה נושא שונה.
 
נושא שמלווה אותך לכל תקופת היותך  אומנית?
אני מציירת על פי נושאים שמעניינים אותי ומושכים את תשומת ליבי באותה תקופה.
 
מה התהליך שבנית כאומנית , המתאימה רק לך בבניית היצירות או בתהליך היצירה?
אני עובדת כגוש ויוצרת פסל ואז מרוקנת על ידי חציית הפסל ובחלקן אני עובדת במשטח חומר שרידדתי.
האם חשוב לך כאמנית שיבינו בדיוק מה שרצית להביע ביצירה או שאת מסכימה שפרשנות הצופים תהיה שונה ממה שהתכוונת?
אני בהחלט מסכימה שפרשנות הצופים תהייה שונה , כל אחד רואה בעיניים אחרות ומפרש אחרת את היצירה ויש לה חיים משל עצמה.
האם חשוב לך כאמנית להציג את היצירות או את יוצרת להנאתך בלבד?
בדרך כלל אני יוצרת להנאתי ומידי פעם אני גם מציגה בתערוכות קבוצתיות. 
 
מצגת אמנית ארלט זנדבק צוקר
 
תשע"ה

מילון

גלזורה
גלָזוּרָה היא ציפוי או זיגוג אוטם בטכניקת אמייל, המשמשת שכבת הגנה בכלי קרמיקה. תפקידה לצבוע, לעטר או לאטום ולחזק כלי חרס כנגד מים, והיא מאפשרת את ניקויו ועמידותו.

ציטוטים

”"כל אחד רואה בעיניים אחרות ומפרש אחרת את היצירה ויש לה חיים משל עצמה".“

הקשר הרב דורי