מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

פגישה מרגשת במלחמת יום כיפור

סבא סבתא איתי
סבא בנערותו
סבא שלי מצא חבר טוב שלו שלו ראה מזמן

שמי יעקב קופרברג נולדתי בשנת 1945, בבני ברק. אני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם נכדי. בחרנו להעלות ולתעד את החוויה שעברתי במלחמת יום הכיפור:

רקע – מלחמת יום כיפור

מלחמת יום הכיפורים פרצה ביום הכיפורים ה'תשל"ד, 6 באוקטובר 1973, בהתקפת קואליציה של צבאות מדינות ערביות כנגד ישראל, בהובלתן של סוריה ומצרים. המלחמה התרחשה בעיקר בסיני וברמת הגולן, ונמשכה עד 24 באוקטובר 1973, יום כניסת הפסקת האש לתוקף. חילופי אש נמשכו עד 26 באוקטובר בחזית המצרית בחצי האי סיני ועד 1974 בחזית הסורית ברמת הגולן" (ויקיפדיה).

סבא יעקב מספר:

"בשנת 1973 בזמן מלחמת יום הכיפורים הייתי בפאיד שבמצרים והיחידה שלי היתה ממוקמת בשדה התעופה שבפאיד. "שדה התעופה פאיד (באנגלית: RAF Fayid) הוא שדה תעופה צבאי מצרי הנמצא במחוז איסמעיליה במצרים, ממערב לאגם המר הגדול. ממוקם כ-23 קילומטר דרומית לאיסמעיליה וכ-116 קילומטר מצפון מזרח לקהיר".

המלחמה הייתה קשה, במהלך המלחמה גילינו הרבה חברים שעזרו זה לזה היו הרבה מעשי גבורה וחברות.  כל העת המתח היה רב. באחת הפעמים לקראת סוף המלחמה קבלתי סוף סוף חופשה והייתי בטרמינל בהמתנה למטוס.  כפי שציינתי כל האווירה הייתה מתוחה בואתם הימים.  בעודי ממתין לטיסה שלי לפתע מופיע מולי חבר טוב שלא פגשתי ולא שמעתי ממנו כל זמן המלחמה.

יש לזכור ולציין שבתקופה ההיא לא היו טלפונים ניידים ולא הייתה לנו אינפורמציה ומידע מה קורה עם חברינו בכל החזיתות האחרות. השמחה וההתרגשות היו רבים, כמובן שהחלפנו חוויות והעברנו מידע על חברים אחרים שלנו."

 סבא יעקב בצעירותו

תמונה 1

הזוית האישית

יובל: שמחתי מאוד שסבא בא להשתתף איתי בתכנית הקשר הרב דורי ומאוד נהינתי אתו במהלך המפגשים כל השנה.

מילון

מלחמת יום כיפור
מלחמה זו נקראה כך כי פרצה בדיוק ביום כיפור

שדה התעופה פאיד
שדה התעופה פאיד (באנגלית: RAF Fayid) הוא שדה תעופה צבאי מצרי הנמצא במחוז איסמעיליה במצרים, ממערב לאגם המר הגדול. ממוקם כ-23 קילומטר דרומית לאיסמעיליה וכ-116 קילומטר מצפון מזרח לקהיר.

ציטוטים

”גילינו הרבה חברים שעזרו זה לזה “

הקשר הרב דורי