מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

פגישה בדרך לבריכה

מפגש הקשר הרב דורי בבית הספר
קולנוע מוגרבי

אני מרגלית נולדתי בישראל ב 20.1.1941 .  היינו משפחה בת שישה ילדים. כל שמות הילדים מהתנ"ך מזל,מרגלית, גרשון, אליעזר, רבקה, ויהושע. למדתי בבית הספר ביאליק. היינו נוסעים לבית הספר בסוס ועגלהבמישמרת שנייה. שיחקנו קלס, חמש אבנים,חבל. בבית ההורים דיברו עברית ובבית ספר למדנו גם אנגלית.

בזמן הפרעות בין ערבים ליהודים כשהכריזו על מדינת ישראל שמחנו מאוד שיש לנו מדינה. בכיכר מוגרבי רקדנוושרנו שירי ארץ ישראל.

תמונה 1

הכרזת המדינה  

בזמן המלחמה רצנו לבורות להתחבא. אחרי כמה שנים פתחו בית ספר בשכונת התקוה. עברנו ללמוד שם.גמרתי ללמוד שם עד כיתה ח'. היינו בית שמרני. ההורים תמיד אמרו לנו שאישה צריכה ללמוד תפירה. לאהאהבתי ללמוד. כתבתי ראשי פרקים כשהמורה דיברה. להיות מורה לא היה צריך בגרות. בסוף עבדתי בתפירהוגם במשביר לצרכן. להורים שלי היתה מכולת. עבדנו בחנות. אני זוכרת בזמן הצנע שחילקו לאנשים תלושיםלמצרכי מכולת ואני ואחותי מזל התחבקנו איתם, הורי לימדו אותנו לעזור אחד לשני, לדבר יפה, לשמור על מידותטובות, לתת כבוד לזקן ולצעיר.

באתי מבית מסורתי דתי. סבא וסבתא ניפגשו בדרך לבריכת גלי גיל התחתנו בבית של ההורים של סבא.לחתונה קיבלו כלי מיטה כלי בית כל מה שנחוץ לעקרת בית.

תמונה 2

אבי הלך לבית הכנסת ואמי חבשה מטפחת. התחתנתי בגיל 18 וחצי ובעלי בן 19 שנה וחצי בצבא בנחל. גידלנו שלושה ילדים מוצלחים עם חינוך טוב. עבדתי בחנות של אבא , גם בתפירה וסריגה. עבדנו קשה לתתלהם חינוך והשכלה מה שלא היה להורים שלנו מודעות וגם ההורים של נכדי חושבים אותו דבר שהם יצליחובחיים ושיהיה להם טוב.

היום אני אוהבת לטפל ולפנק את נכדי 10 נכדים, התחביב שלי הוא לקרוא ספרים.

אני מאחלת לנוער שיהיו יותר סבלניים לזקן ולהורים, למורים. שעולם התורה ימשיך לעם ישראל ושיהיהשלום במדינה.

מילון

שכונת התקווה
שכונה בדרום העיר תל אביב. השכונה נוסדה בשנות ה-30, אך סופחה לתל אביב רק לאחר מלחמת העצמאות. השם הוא סמלי כסמל לאמונתם של המייסדים בעתיד מזהיר‏.

ציטוטים

”הורי לימדו לעזור אחד לשני, לדבר יפה, לשמור על מידות טובות, ולכבד זקן וצעיר.“

הקשר הרב דורי