מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עצמאית בשטח – "אמא שרה"

הודיה ושרה שילוב מנצח
התחביב של שרה סריגה
בית המאפה של שרה חלפה

עצמאית בשטח – "אמא שרה"

בית המאפה של שרה חלפה

הודיה מתעדת את סיפורה של שרה חלפה

שרה נולדה בשנת 1932 בעיר בגדד שבעיראק. היא הייתה האחות השנייה במשפחה. היא עלתה לארץ בשנת 1950. היא עלתה לארץ מסיבות ציוניות ואהבה לארץ ישראל הציונות הייתה מאוד חשובה לה. בעקבות זאת היא החליטה לעשות עליה והיגיעה באווירון לישראל.

שרה הגיעה לארץ ישראל בשנת 1950 ועברה לגור בעיר באר שבע. היא עבדה תקופה מסוימת בחקלאות. זמן קצר לאחר מכן פגשה את בן זוגה ובשנת 1950 בהיותה בת 18, התחתנה עם קרוב משפחתה.

שרה היא אשה עצמאית. היא מאוד רצתה מאוד להיות עובדת עצמאית ולא פועלת פשוטה. היא ספרה שהיא חשבה רבות על הנושא והתלבטה מה לעשות? לבסוף החליטה לפתוח עסק, בית מאפה. כך התחילה את העולם העסקי שלה היא פתחה בית מאפה בנס ציונה.היא אהבה את העסק שלה ואת הלקוחות וכל האנשים שקנו אצלה בבית המאפה ואהבו את הסחורה שלה.

שרה הצליחה בעיסוקה, היא עבדה 30 שנה בבית מאפה והייתה לה עבודה מוצלחת. כל לקוחותי אהבו אותה. האנשים שקנו אצלה, בבית המאפה קראו לה :"אמא שרה".

בתום 30 שנות עבודה וניהול בית המאפה , עזבה שרה את העסק בבית מאפה. היא ספרה שהייתה בת 75 ולא היה לה כוחות להמשיך לעבוד. לקוחותיה ומכריה עדיין שואלים עליה ומחפשים איפה המטעמים הטובים של "אמא שרה".

משוב

הודיה: במהלך התכנית בה השתתפתי השנה, תכנית הקשר הרב דורי הקשבתי לסיפוריה של שרה. תעדתי מתוך המפגשים את סיפור עצמאותה והעסק המצליח שפתחה. למדתי מניסיון חייה רבות, ובמיוחד המשפט ששרה ציטטה: "הכי חשוב לי למסור לדור הצעיר תלמדו טוב כדי שתצליחו בחיים".

העשרה

ציונות: "ציונות היא התנועה היהודית הלאומית בעת החדשה, הדוגלת בשיבת העם לציון, אל מולדתו ההיסטורית ארץ ישראל ובהקמת מדינה יהודית חופשית ועצמאית, וחידוש חייו הרוחניים, התרבותיים, המדיניים והכלכליים של עם ישראל."

תשע"ה

מילון

ציונות
“ציונות היא התנועה היהודית הלאומית בעת החדשה, הדוגלת בשיבת העם לציון, אל מולדתו ההיסטורית ארץ ישראל ובהקמת מדינה יהודית חופשית ועצמאית, וחידוש חייו הרוחניים, התרבותיים, המדיניים והכלכליים של עם ישראל“.

ציטוטים

”הכי חשוב לי למסור לדור הצעיר תלמדו טוב כדי שתצליחו בחיים“

הקשר הרב דורי