מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

על גלי הים והדעת

עובדי בקבלת פנים לבן גוריון
סבתא צילה והנכד אביתר
לזכר בני עובד יושע ז"ל, מפקד בחיל הים ופרופסור לכלכלה
"על גלי הים והדעת" מאת צילה יושע, הוא ספר שכתבתי לזכר בני עובד יושע. עובד נפטר ב-7.8.2003 כשהוא בן 46 שנים והוכר כחלל צה"ל. חייו של עובדי היו קצרים אבל עשירים ועמוסים בפעילות מסורה חובקת עולם. שנותיו עד הגיוס עברו עליו כבנו של עובד משרד החוץ, שגריר ישראל בחו"ל. בתקופה זו, הוא פגש אישים חשובים מישראל, כמו למשל: בן גוריון, גולדה מאיר ואבא אבן, והשתתף בקבלות פנים שנערכו לכבודם. משמעות נוספות להיותו בן של עובד משרד החוץ היא חיים בארצות רבות – הולנד, שוודיה, מילאנו, רומא וחוף השנהב שבאפריקה. חיים אלו חישלו והעשירו אותו. הוא שלט בארבע שפות והיה לישראלי גאה ואיש העולם.

השירות הצבאי שלו היה בחיל הים והוא הגיע לתפקיד של מפקד סטי"ל (ספינת טילים). שם התגבשה אישיותו הנחושה, הפטריוטית והערכית. שם גם נטבעו בו שורשי מחלת הסרטן, עקב האימונים האינטנסיביים בנחל הקישון המרעיל. הוא נסק על הגלים הגבוהים והמסוכנים והתמודד באומץ רב.
הפרק השלישי בחייו הייתה האקדמיה. גם כאן הוא נסק מעלה מעלה, הפעם, על גלי הדעת. את הפרק הזה הוא סיים כפרופסור לכלכלה באוניברסיטת תל אביב. מחקריו התפרסמו בכל כתבי העט המקצועיים וזכו ליוקרה רבה. במאי 2013, ערכה האוניברסיטה כנס כלכלי לזכרו, אותו פקדו כלכלנים רבים, אנשי חיל הים ומוקיריו. התפלאנו לשמוע עד כמה מחקריו עדיין רלוונטיים בוועדות הרפורמה הכלכלית. הוא היה גם מורה מיוחד במינו. פעמיים ברצף זכה בתואר של המורה המקובל ביותר בפקולטה. רבים מתלמידיו הפזורים באוניברסיטאות רבות ברחבי העולם מאמינים שזכותו עמדה להם בדרכם ובהצלחתם. שלוש פעמים בשנה אנו פוקדים את קברו: ביום הולדתו, ביום הזיכרון לחללי צה"ל וביום השנה למותו.

מילון

אנטנסיבי
באופן מתמשך

רלוונטי
שייך לעניין

ציטוטים

”הוא נסק על הגלים הגבוהים והמסוכנים והתמודד באומץ רב“

הקשר הרב דורי