מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עלייתו של סבא יעיש אשור ממרוקו

סבי זכרונו לברכה
סבי וסבתי נמצאים ליד קיר הכותל
עלייה ממרוקו והתקלמאות בארץ

שמי יאיר אשור ובחרתי להעלות את סיפורו של סבי ז"ל.

סבא יעיש אשור

"בכל שבת אחרי תפילת הבוקר בבית הכנסת היו מגיעים המתפללים לביתו של סבי. וסבתי הייתה עורכת להם שולחן כיד המלך. למעשה סבי הקפיד על מצוות הכנסת אורחים סיפרו לי כי סבי היה נוהג  לתת צדקה בסתר למשפחות קשות יום לסבי היה לב רחום ויד רחבה.

סבי כמו שסיפרתי בתחילת העבודה סבי היה מראשוני הצורפים בירושלים הוא היה דמות שהמון אנשים הכירו כיבדו והעריכו את עבודתו הוא היה צורף מאוד מוכשר ועד היום תושבי ירושלים מדברים בשבחו.

לסבי היה מאוד חשוב להקים בית גדול ושיהיה המון ילדים וכך היה נולד לו שמונה ילדים. 4 בנות ו-4 בנים כולם התחתנו והביאו לו המון נכדים ונינים. ואכן משאלתו התגשמה, לסבי יש נכדים ונינים שגדלו להיות אנשים מוצלחים ומוכשרים וערכיים. סבי אומנם לא בחיים, אך אני בטוח שאין גאה ממנו, במה שהשיג ואיך שמשפחתו נראת כיום.

סיפור העלייה של סבי

סבא שלי עלה לארץ בשנות ה 50 אם אשתו ושני ילדיו הם הגיעו באנייה אם עוד יהודים ממרוקו האנייה הייתה עמוסה וצפופה הדרך לה הייתה פשוטה היו אנשים שחלו באנייה ולא החזיקו מעמד לסבי היו שני ילדים קטנים מאוד חששו לגורלם וכל זמן התפלל להגיע לארץ בשלום.

תפילתם נענתה והם הכן הגיעו בשלום הרגע שבו סבי דרך אל אדמת ישראל היה רגע מאושר ומרגש ביותר בחיו הוא נישק את האדמה ונשא עיניו אל המרומים ובירך את אבינו שבשמים הקליטה בארץ לא הייתה פשוטה עבורם, לקח להם זמן להתרגל, אך הם היו חדורי מטרה ומלאי תקווה שארץ ישראל הוא המקום הכי טוב עבורם.

סבי ומשפחתו גרו במספר מקומות בארץ, היות ולא מצאו את המקום שהכי יתאים עבורם לבסוף הגיעו לירושלים. ירושלים נתנה להם תחושה של בית ושייכות והם היו מאושרים. נולדו להם עוד 6 ילדים והם הפכו למשפחה גדולה ומאושרת, כמו שסבי חלם. בצד המקצועי סבי פתח חנות תכשיטים ברחוב יפו, שם הוא מכר זהב ויהלומים תיקן ועיצב תכשיטים במשך השנים הוא זכה להערצה והערכה מכל תושבי ירושלים והסביבה.

בשנת 2001 סבי נפטר עקב מחלה. משפחתו חבריו וכל קהל לקוחותו נעצבו מאוד ועד היום מזכירים את שמו ומעשיו וכמה היה מיוחד אין ספק שסבי עשה רבות בחיו ועל כך זכה בשם טוב.

קישור לקובץ העבודה שהכנתי

 

הזוית האישית

יאיר: אני חייב לציין שלא חשבתי שהיה כל כך סקרן ונרגש בהכנת העבודה. בכל יום כאשר ישבתי עם משפחתי וכתבנו את העבודה ואת הנושאים השונים נפתח בפניי עולם רחב גיליתי רבות על סבי ומשפחתו. עלייה שלו, מקום הולדתו, עבודתו וכמה חשוב לשמר את ההיסטוריה ולעביר אותה הלאה ולהבין מאיפה בנו ולאן הולכים?

מילון

לשגשג
לא לעשות את הדבר במדויק

ציטוטים

”אל תסתכל בקנקן אלא במה שבתוכו“

הקשר הרב דורי