מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עלייתי לארץ ישראל

אני והנכדה שלי נעה
אני ואשתי האהובה ריטה
סיפורי עלייה, נדידה בדרכים ואהבה

שמי מנדל קאופמן, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי. מתעדת את סיפורי נכדתי נעה. נולדתי בפולין בשנת 1947 בעיר בשם לגניצה. היו לי 3 אחים והיינו חבורה שובבה מאוד. להוריי קראו נתן ופרידה ולאחיי קראו: נחמן (ז"ל), ישראל (ז"ל) ואיציק. בגיל 7 התחלתי ללכת לבית ספר בפולין ביחד עם אחיי נחמן וישראל. שם למדנו את השפה הפולנית ומעט רוסית. בשנת 1968 עליתי לארץ ישראל שם הכרתי את אשתי ריטה.

סיפור עלייתי לארץ ישראל

בשנת 1968 אני ואחי הקטן החלטנו לעלות מפולין לארץ ישראל. אני ואחי ישראל (ז"ל) עלינו על רכבת מפולין לאוסטריה ושהינו שם בערך שבועיים בארמון "שנאו" בוינה. לאחר מכן, עלינו לרכבת לרומא ושם השכרנו דירה וחיינו במשך חצי שנה, עד שהוריי ואחי הקטן איציק הגיעו לרומא. מרומא נסענו כל בני המשפחה, ברכבת לנפולי (עיר נמל) שבאיטליה. חיכינו לאנייה במשך שבוע ימים. לאחר מכן עלינו לאנייה בשם "תיאודור הרצל" ושטנו במשך שלושה ימים לארץ ישראל, לחיפה. בחיפה שהינו בבית מלון כמה ימים ובית המלון שלח אותנו לתל אביב ושם קיבלנו דירה מהסוכנות

איך הכרתי את אשתי?

בשנת 1974 הכרתי את אשתי, ריטה. יום אחד נסעתי לביקור אצל החברים שלי בנצרת וכולנו החלטנו לנסוע אל החברים המשותפים שלהם שגרו בחיפה. שם פגשתי את ריטה שלי ולאחר שמונה חודשים של חברות ויציאות הצלחנו להתחתן בתל אביב ולחיות בעושר ואושר שם. לאחר שנה נולד לנו הבן הראשון שלנו (אבא של נעה המתעדת) אמיר. אחרי חמש שנים נולדה לנו סיגלית, אחות של אמיר, ודודה של נעה.

סבא מנדל וסבתא ריטה

תמונה 1

הזוית האישית

סבא מנדל: היה לי מאוד מהנה בפעילות ועכשיו שהיא נגמרה, יהיה לי משעמם בימי שלישי.

הנכדה נעה: מאוד נהניתי במפגשים שהיו לנו והרגשתי שהתחברתי אתו יותר מאשר פעם.

מילון

לגניצה
לגניצה היא עיר בדרום-מערב פולין. לפי מפקד התושבים של שנת 2006 חיו בה 105,485 תושבים. שמה ניתן לה בשנת 1946 לאחר סיום מלחמת העולם השנייה. (ויקיפדיה).

ציטוטים

”עלינו על רכבת מפולין לאוסטריה ושהינו שם בערך שבועיים בארמון "שנאו" בוינה“

הקשר הרב דורי