מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עלייתה של פלורה בעקבות תנועת נוער

פלורה מטיילת בארץ
פלורה האמצעית בשורה הראשונה באולפן לומדת עברית
מארגנטינה לישראל

בשנת 1963 נולדה פלורה בעיר לה פלאטה, עיר הבירה של בואנוס איירס, ארגנטינה. במקור הוריה הגיעו מפולין. אביה עסק בבית חרושת לבשר ואמה הייתה עקרת בית. לפלורה שלושה אחים. חיים הבכור, אחריו פלורה, פרידה השלישית ובנימין האח הקטן.

כאשר פלורה הייתה בת 13, היא הגיעה לישראל לשנה כדי לעשות הדרכה בארץ מטעם התנועת נוער בה הייתה חברה. היא התגוררה שלושה חודשים בקטמון, ירושלים. בתנועה בה הייתה חברה היא למדה עברית והכירה את הארץ. לאחר שנה, חזרה לארגנטינה, שם התנדבה כמיילדת בבית חולים המקומי במשך שנתיים.

פלורה החליטה לחזור לארץ כדי לעבוד כמיילדת שם כי הביקוש למיילדות היה יותר גדול. כשהגיעה לארץ, ביקשה מקום ללא ארגנטינאים, כדי שתוכל ללמוד לדבר יותר בעברית, ולכן שמו אותה בקיבוץ דפנה, שם קראו לה ניצה. משעות הבוקר עד הצהריים פלורה עבדה עם תינוקות ובשאר היום למדה עברית.

אחרי חצי שנה פלורה החליטה למצוא מקום בו תעבוד כמיילדת, הרי בשביל זה עלתה ארצה. היא מצאה עבודה בבית חולים בעפולה ועבדה בו במשך שבע שנים. לאורך שנים אלו פלורה הכירה והתחתנה עם שמעון דיין (סבא של אופיר, הנכדה המתעדת) שעבד באיזור טבעון במטוסי ריסוס ("כימאוויר"). הם גרו ביחד ארבע שנים בטבעון, פלורה נכנסה להריון ובאותה תקופה העבירו את שמעון לצפון מטעם העבודה.

הלידה הייתה מוקדם מהצפוי ולכן הילדה (אימא של אופיר) הייתה פגית באינקובטור למשך שלושה חודשים. כשהילדה – אדווה – הייתה כבר מספיק חזקה ומוכנה לצאת מהאינקובטור, פלורה ושמעון עברו לקרית שמונה כדי ששמעון יעבוד כראש צוות ב"כימאוויר" ופלורה עבדה כאחות של רופא נשים עד הפנסיה שלה.

ברכה שכתבו לסבתא מקיבוץ דפנה

תמונה 1

הזוית האישית

הסיפור תועד במסגרת תכנית הקשר הרב דורי. התכנית נערכה בחט"ב מקיף עמק החולה, התש"ף, בהנחיית המורה המובילה סיגלית ביראני.

מילון

לה פלאטה
לה פלאטה (בספרדית: La Plata; מילולית: הכסף) היא בירת פרובינציית בואנוס איירס בארגנטינה, ומחוז לה פלאטה. לה פלאטה תוכננה ופותחה במטרה לשמש כבירת הפרובינציה לאחר שבשנת 1880 הפכה בואנוס איירס לאזור פדרלי המשמש לבירת ארגנטינה ונמצא בשליטה ישירה של הממשל המרכזי. העיר נוסדה באופן רשמי ב-19 בנובמבר 1882 על ידי המושל דארדו רוחה. בנייתה של העיר תועדה לכל אורכה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”הבחירה הכי טובה שעשיתי הייתה לעלות לארץ, זה גם פתח לי אופציות לעתיד וגם גרם למשפחה שלי לעלות איתי לארץ ולהתגבש פה כמשפחה“

הקשר הרב דורי