מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עלייתה של סימונה ממרוקו בעליית הנוער

סבתא סימונה ורני
ביקור בארץ הולדתי מרוקו
עליית הנוער

עלייתי בעליית הנוער

אני סימונה איבגי, בת סולטנה, עליתי, מקזבלנקה שבמרוקו, בעליית הנוער בגיל 12, בשנת 1961. עליתי בדיוק ביום הולדת שלי. לי ולאחותי אמרו שלוקחים אותנו לטיול לחופש הגדול. נסענו לשוויץ, בשוויץ היינו תקופה בנופש ואחרי שהיינו בשוויץ העבירו אותנו ממקום למקום, אחרי כן אנחנו בכלל לא ידענו שהולכים להעלות אותנו לארץ.

זה היה באמצע הלילה, לקחו אותנו באוטובוסים לפריז. חשבנו שאנחנו חוזרים הביתה ופתאום ראינו את עצמנו בארץ. העבירו אותנו ישר לפנימיה ברמת הדסה, זו הייתה פניימיה שקלטה את כל ילדי עליית הנוער. כולם עברו דרך שם. אנחנו היינו שם כארבע שנים לבד ללא ההורים והמשפחה שלנו.

רק בשנת 1964, ההורים שלי עלו לארץ. היה קשה מאוד להיות בלי הורים בתור ילדים. חיינו אצל משפחה מאמצת, משפחת פולשטיין. הייתי אצל המשפחה במושב נחלים והלכתי ללמוד בבית ספר בפתח תקווה. הייתי אצלם ארבע שנים עד שההורים הגיעו לארץ ועברתי לגבעת עדה. כשהורים שלי הגיעו לארץ גרתי אצל ההורים שלי עבדתי בחקלאות בבציר עבדתי כדי לעזור להורים שלי. עבדתי עד שהתחתנתי בגיל 20.

היום אני מאושרת עם שישה ילדים ועשרים נכדים, כן ירבו. לפני החתונה גרתי בנס ציונה אצל אחותי ושם הכרתי את בעלי. בעלי עלה לארץ בשנת 1964. התחתנו בשנת 1970. התחתנו באולם בראשון לציון. לאחר נישואינו במשך השנים נולדו לי ילדי: שונטל הבכורה ואחריה מזל ואחרי מזל נולד יוסי, שהוא אבא של רני. לאחריו נולדה אושרת ואחרי זה דנה ואחרי זה נתאנל נתי. משנת 1970 אנחנו גרים ביבנה.

 

 

הזוית האישית

סבתא סימונה: נהנתי מאוד מהתכנית ומהמפגשים שהיו לי עם הנכד שלי הכרתי אנשים חדשים חברים חדשים.

רני: נהנתי מאוד בתכנית למדתי על סבתא שלי יותר ממה שידעתי. התכנית תרמה רבות לקשר שלנו כי זה זמן איכות עם סבתא רק שלי ושלה.

מילון

עליית הנוער
ילדים שעלו לארץ ישראל ללא המשפחה או ההורים שלהם.

ציטוטים

”"אם לא תדאגי לעצמך אף אחד לא ידאג לך"“

הקשר הרב דורי