מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

העלייה של לודמילה מבלארוס

אני עם סבא וסבתא ביום הולדתה.
מוזיאון לתולדות העיר בבלארוס
חייה בעבר

שמי דיאנה בשון, השתתפתי השנה בתכנית הקשר הרב דורי עם סבא וסבתא שלי. סבתי, לודמילה חוכלוב נולדה בתאריך 16.10.1954 בבלארוס הנקראת רוסיה הלבנה. סבתא שלי מדברת גם רוסית וגם עברית. היא עסוקה בפעילויות שונות היא מנקה את הבית, תופרת ומבשלת יש לה תחביבים שהיא אוהבת במיוחד: תפירה, סריגה, בישול וציור.

העלייה לארץ:

סבתא סיפרה לי שהיא עלתה לארץ מאוחר יותר יחד עם בתה אלכסנדרה בשנת 1997. היא לא עלתה מוקדם יותר, מפני שהיא נאלצה לבקש אישור מאימא שלה. אימא שלה לא הסכימה ולא רצתה לעזוב את בלארוס.

סבתא לודמילה היגיע לארץ בשנת 1997 יחד עם בתה אלכסנדרה. הם הגיעו לארץ במטוס היישר ממינסק. סבתא סיפרה לי שכאשר הם עלו לארץ הרגשתם הייתה מלאת שמחה ואושר, כי הם התאחדו עם משפחתם.

איך סבא וסבתא נפגשו?

סבא וסבתא עבדו ברוסיה במפעל צבאי לתכנות מחשבים, שם הם היכירו ולאחר מכן הם התחילו לצאת. הם הכירו בשנת 1973 והתחתנו בשנת 1974. הם התחתנו בחתונה קטנה "בעיירה" של האזור. היו מעט אורחים, אך השמחה הייתה גדולה. לאחר החופה והטקס, התקיימה סעודה חגיגית. אמנם מתנות הם לא קיבלו אך איחולים היו רבים. במשך השנים נולדו להם שתי בנות: אמא שלי – קטי בשון ואלכסנדרה, הדודה שלי.

אני עם סבא וסבתא שלי

תמונה 1

הזוית האישית

דיאנה בשון: השתתפתי השנה עם סבא וסבתא בתכנית הקשר הרב דורי בהדרכתה של המורה שרית שכטר. אני מאחלת לסבא וסבתא שלי חיים מאושרים.

מילון

בלארוס
בֵּלָארוּס או רוּסְיָה הַלְבָנָה (בבלארוסית וברוסית: Белару́сь, ברוסית גם: Белору́ссия ״בֶּלוֹרוּסִּייָה״) היא מדינה ללא מוצא לים הגובלת ברוסיה ממזרח, באוקראינה מדרום, בפולין ממערב ובליטא ולטביה מצפון. הייתה שייכת לברית המועצות, ולאחר התפרקות ברית המועצות הפכה למדינה עצמאית. מאז 1996 קשורה בלארוס עם הפדרציה הרוסית בסדרת אמנות ליצירת ישות הקרויה האיחוד של רוסיה ובלארוס, כצעד לקראת איחוד אפשרי בין שתי המדינות. ויקיפדיה

ציטוטים

”סבא וסבתא עבדו ברוסיה במפעל צבאי לתכנות מחשבים.“

הקשר הרב דורי