מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עלייה לארץ של מזל כוכבי

אני וסבתא מזל כוכבי
סבתה והנכדים
הפרחת השממה

שמי בן כוכבי, אני משתתף עם סבתא שלי מזל כוכבי, השנה בתכנית הקשר הרב דורי וממנה ביקשתי לשמוע את סיפור עלייתה לארץ.

סבתא מספרת על העלייה לארץ

עליתי לארץ בשנת 1942 באנייה , הייתי אז בת שנתים, אני זוכרת ממה שההורים סיפרולי, שהגענו לתל-אביב ואז בזמנו זו הייתה התקופה בה שלטו הבריטים והאנגלים בארץ. היו הרבה ימי עוצר ואנשים לא היו יכולים לצאת מהבתים כי היו עוצרים אותם. גרנו בשכונת כרם התימנים בתל-אביב.

נשארנו לגור שם, אני עם אבא והאחים שלי. היינו שם תקופה עד שהסתיימו הקרבות והייתה רגיעה עם הבריטים. לאחר מכן העבירו אותו למעברה  בפרדס חנה, שם קיבלנו אוהל צבאי  בו גרנו. אני זוכרת, שלקחו אותי לגן עם סוס ועגלה. אני הייתי בלי אמא. היינו רק אני אבא שלי ואחי. אחרי תקופה מסוימת בה גרנו באוהל הצבאי קיבלנו בפרדס חנה שיכון וזו הייתה התקדמות כי כבר היו לנו שרותים, אך בלי אמבטיה. הרחצה הייתה בחוץ.

אני זוכרת שהלכתי ללמוד בבית הספר ששמו רמב"ם. בהפסקות הינו משחקים מחבואים, תופסת, קפיצה בחבל ועוד משחקים…

בבית הייתה לנו חצר גדולה וזרענו הרבה שתילי ירקות למשל: תפוח אדמה, בוטנים, מלפפונים ועוד… והיו לנו גם עזים והינו חולבים את החלב שלהם. שתינו את חלב  העיזים כל בוקר. הסתדרנו וכל זה היה בלי אמא, מפני שאמא שלי נפטרה כשהיתי תינוקת בת שנה, כך שאבא גידל אותנו.

שהייתי בת 10 אני זוכרת שראש הממשלה שלנו דוד בן גוריון הכריז על הקמת מדינת ישראל. אני זוכרת שזה היה בתל-אביב ליד הים, במקום שהיום נמצא בית האופרה. אני זוכרת את ערב ההכרזה, רקדנו ושמחנו – היינו מאושרים שיש לנו מדינה.

הזוית האישית

בן כוכבי: היה לי כייף להשתתף בתכנית עם סבתא שלי.

אני וסבתא מזל כוכבי בסלפי – בתכנית הקשר הרב דורי

תמונה 1

מילון

רדע
Rada

ציטוטים

”אני כן כדי לנסות“

הקשר הרב דורי