מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עליה מעיראק והקמת המושב בית עזרא

סבא שאול עוזר והנכד גבריאל מסיקה
סבא שאול עוזר
חבלי קליטה

הקדמה

שמי שאול עוזר, נולדתי בשנת 1949בעיר בצרה שבעיראק. הוריי סלמן ונזהת ז"ל גם הם ילידי עיראק.

עלינו ארצה בשנת 1950, היישר למושב בית עזרא. אבי עסק בשמירה על מקורות המים של המושב וכן על חלוקתם. לימים מונה ע"י הסוכנות היהודית כאחראי על הפעלת הטרקטורים במושב. בנוסף, היה לנו משק חקלאי שמתקיים עד היום מזה שלושה דורות.

הקמת מושב בית עזרא

תמונה 1

עלייה מעיראק לארץ ישראל

העלייה מעיראק לארץ ישראל לוותה בקשיים רבים. בתחילה גרנו באוהלים לתקופה של שישה חדשים, בזמן הזה נבנו בתי הקבע. בימים ההם היה צנע שפרושו שלא היו מצרכים בשפע כמו היום והמצרכים חולקו לפי הקצבה למשפחות. אבל הייתה שמחה בלב על שהגענו לארץ ישראל. למדתי בבית הספר "רגבים" שמונה שנים, לאחר מכן למדתי בתיכון בבית הספר "אורט" שבאשקלון. בזמן הלימודים עזרתי בעבודות המשק החקלאי של ההורים שלי.

הצגה בבית הספר

תמונה 2

משפחתי והקשר שלי לנכדי גבריאל

יש לי ולאשתי ג'קלין 3 ילדים: אתי, שלומי ודורון. גבריאל הוא נכדי השני, אח לאביהו בן 15, בן לאתי (בתי) ואיתן. גבריאל ומשפחתו גרים לידנו במשק ואת שמו של גבריאל אני ואשתי ג'קלין הענקנו לו. גבריאל מגיע כל בוקר אלנו לברך אותנו לבוקר טוב. אנחנו מטיילים ביחד וחוגגים את חגי ישראל ביחד ואת ערבי שבת.

לגבריאל יש מספר תחביבים: אוסף שטרות כסך מארצות שונות, אוסף שעוני יד, אחד מתחביביו הבולטים של גבריאל הם להקשיב לסיפורי ילדותי.

הזוית האישית

גבריאל הנכד: סבא אני מאחל לך בריאות ואושר ואני מאחל לך את כל הטוב שבעולם וממש כיף לי איתך בקשר הרב דורי. ואני מודה לך שהסכמת להיות בקשר הרב דורי ולמדתי הרבה מאוד עליך ואל העלייה שלך לישראל. אוהב גבריאל

מילון

הסוכנות היהודית
ארגון יהודי כלל עולמי שמרכזו בישראל. לסוכנות היהודית ישנה שותפות אסטרטגית עם ממשלת ישראל.

ציטוטים

”בזמן הלימודים עזרתי בעבודות המשק החקלאי של ההורים שלי.“

הקשר הרב דורי