מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עיטור המופת של משטרת ישראל

סבא
אתר המופת
"באומץ לב תוך סיכון חייו עבר מספר גדרות תיל, חדר לשדה המוקשים, חילץ את הפצוע והעבירו לבית חולים.

סיפורו של סבי, סבא איציק (מצד אבי)

אות הגבורה שקיבל לאחר חילוץ אדם שנפגע ממוקש ברמת הגולן.

סבא מספר:

"בהיותי עובד בחברת "מנורה" נשלחתי לעבוד באזור רמת הגולן לבצע עבודות חשמל. כאשר עבדתי שמעתי לפתע פיצוץ קרוב למקום עבודתי, והלכתי לבדוק במקום מה קרה?

הבחנתי באדם בתוך שטח מוקשים פצוע עקב כך שדרך על מוקש. כל עובדי האזור הגיעו למקום אחרי שנשמע הפיצוץ, היו כמה עובדים שבנו ליד האזור מגדל ("בניין"). אני מיד חשבתי על דרך להוציא אותו מהמקום. ביקשתי מהעובדים שיביאו את העצים שהיו סביב המגדל, כאשר הם הביאו את העצים, פרשתי את העצים על השטח וסימנתי לי דרך ללכת (כדי להגיע לאדם). בדרך שעברתי עד הגעתי לאיש, עברתי בתוך תעלה ששימשה לעצירת טנקים והמשכתי לשים קרשים לאורך המסלול.

כאשר הגעתי לאיש הפגוע נתתי לו לשתות מהקלקר מים שהבאתי ("בקבוק מים"), ביקשתי מהאיש שגם אם כואבת לו הרגל (עקב הפיצוץ של המוקש) – שלא ישתולל וישתף פעולה. לקחתי אותו על הגב והתחלתי לחזור לאט לאט חזרה לשטח הנקי ממוקשים. כאשר הגעתי לשטח, העלתי את האדם למעלה, שמתי אותו על משטח עץ (דמוי אלונקה).

בדיוק שהגעתי מסיום המסלול הממוקש – רעדו לי הרגליים מהלחץ. ישר הזמינו למקום אמבולנס ומסוק כדי להביאו לבית החולים. כעבור כמה ימים קראו לי להגיש עדות במשטרה על המקרה הנ"ל.

כשהגעתי למשטרה הגשתי עדות והסברתי להם את המקרה. לאחר מכן, לאחר תקופה, הגיעו שוטרים לביתי ונתנו לי הזמנה להגיע לירושלים לטקס קבלת עיטור מופת.

הגעתי לטקס, הטקס היה מלווה שוטרים כולל מפכ"ל המשטרה בזמנו, וקיבלתי את עיטור המופת.

קישור לאתר הגבורה

תמונה 1

אזרח יצחק שיקולסקי – עיטור המופת של משטרת ישראל

"לאות ולעדות כי מר יצחק שיקולסקי גילה אומץ לב הראוי לשמש מופת תיאור המעשה בתאריך 24 באוגוסט 1978 בעת שעסק מר יצחק שיקולסקי בעבודות חשמל ברמת הגולן. שמע פיצוץ בסמוך למקום עבודתו. הוא רץ לעב המקום וגילה אדם פצוע הנמצא בתוך שדה מוקשים כאשר מסביבו מתפוצצים חפצים והשטח הסמוך עולה באש. באומץ לב תוך סיכון חייו עבר מספר גדרות תיל, חדר לשדה המוקשים, חילץ את הפצוע והעבירו לבית חולים. על מעשה זה מוענק לו עיטור המופת לפי חוק העיטורים במשטרת ישראל הרצל שפיר, רב ניצב המפקח הכללי כ"ה בכסלו תשמ"א 3 בדצמבר 1980".

קישור לקובץ הסיפור

הזוית האישית

אופק שיקולסקי מביא את סיפור גבורתו של סבו. סיפור גבורה שתוך סיכון חייו עבר דרך גדרות תיל וחדר לשדה המוקשים כדי לחלץ אדם פצוע.

מילון

יצחק שיקולסקי - עיטור המופת של משטרת ישראל
לאות ולעדות כי מר יצחק שיקולסקי גילה א ו מ ץ לב ה ר א ו י ל ש מ ש מ ו פ ת תיאור המעשה בתאריך 24 באוגוסט 1978 בעת שעסק מר יצחק שיקולסקי בעבודות חשמל ברמת הגולן. שמע פיצוץ בסמוך למקום עבודתו. הוא רץ לעב המקום וגילה אדם פצוע הנמצא בתוך שדה מוקשים כאשר מסביבו מתפוצצים חפצים והשטח הסמוך עולה באש. באומץ לב תוך סיכון חייו עבר מספר גדרות תיל, חדר לשדה המוקשים, חילץ את הפצוע והעבירו לבית חולים. על מעשה זה מוענק לו עיטור המופת לפי חוק העיטורים במשטרת ישראל הרצל שפיר, רב ניצב המפקח הכללי כ"ה בכסלו תשמ"א 3 בדצמבר 1980

ציטוטים

” יצחק שיקולסקי גילה אומץ לב הראוי לשמש מופת “

”יציטוט“

הקשר הרב דורי