מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עזרה לזולת

תמונה מהמפגש הראשון של הקשר הרב דורי
צילום של המשלחת לאנגליה בערב הנסיעה
העזרה לזולת וסיוע לקהילה

נולדתי ב-3.13.1946 בדרום תל אביב. כל ילדותי ונערותי עברו בשכונת פלורנטין. כבר בצעירותי ידעתי שחלק מתפקידו של כל אזרח בישראל הוא עזרה לזולת. בבית הספר היסודי "תחכמוני" בו למדתי כינו אותי הצוות "הפעיל הציבורי". באותה התקופה כיהנתי כיושב ראש וועד התלמידים הכיתתית הבית ספרי והעירוני. בהגיעי לתיכון בשנת 1960 הצטרפתי לתנועת נוער "נוער לנוער" שעסקה בעזרה וסיוע לילדים ובני נוער במצוקה ולבעלי צרכים מיוחדים. במשך שנים טיפלתי בנכים שנפגעו ממגפת הפוליו וזאת במסגרת "אילנשיל פוליו" (לימים אילן). סייעתי להם הן בפעילות יום יומית ואין כחלק מקשרים בינם לבין נוער רגיל ובריא, סייעתי בגיוס כספים. במקביל, טיפלתי בנוער שוליים בשכונת התקווה ובכרם התימנים בתל אביב. בעקבות פעילויות אלה זכיתי בתואר אזרח השנה הצעיר לשנת 1962.

תמונה 1
אזרח השנה הצעיר

תמונה 2

באותה שנה בעקבות פעילותי ובהמלצת בית ספרי, נבחרתי להיות חבר במשלחת הנוער שיצאה  ב-1962 לייצג את ישראל באנגליה בקרב היהודים בכלל והנוער היהודי בפרט. מאז ועד היום אני ממשיך בפעילותי הציבורית והעזרה לזולת בכלל ככל שאפשר.

ייסדתי עם חברים נוספים את עמותת "רפואה ושמחה" המעניקה סיוע לחולים (כולל הסעה באמבולנסים בחינם) ומשמחת חולים וזקנים בבתי חולים ובבתי אבות סיעודיים. גם את ילדיי ונכדיי אני "דוחף" לקיים פעילות של עזרה לזולת וסיוע לקהילה.

הזוית האישית

למדנו אחד מהשני על הנושאים החשובים בחיי האדם ובקשריו עם הקהילה ,התרבות והמסורת.

מילון

סיעודיים
אנשים שאינם מסוגלים לבצע פעולות בסיסיות מסויומות.

ציטוטים

”מאז ועד היום אני ממשיך בפעילותי הציבורית והעזרה לזולת בכלל ככל שאפשר.“

הקשר הרב דורי