מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עולים חדשים מאתיופיה 2004

נגה אקאלו בהנחיית התלמידות
הקשר הרב דורי בבי"ס ציפורי
אנחנו רוצים להיות ישראלים

שמי נגה אקאלו גרנו באתיופיה בעיר גונדר. עליתי בשנת 2004 . אני עולה חדשה כבר 4 שנים בארץ ולפנישנתיים עברנו לגור בבת ים והצטרפתי לתכנית הקשר הרב דורי בבית הספר ציפורי. התלמידות מלמדות אותילעבוד על המחשב.

נולדתי באתיופיה בעיר גונדר. 

תמונה 1

"גונדר היא עיר השוכנת במחוז צפון גונדר שבמדינת אמהרה בצפון אתיופיה. גונדר נמצאת כ-30 ק"מ צפונית אגם טאנה על גדות נהר אנגאראב ודרומית-מערבית להרי סימן"…."העיר גונדר מוכרת בישראל בשל כך שרובהיהודים שעלו לארץ מאתיופיה התגוררו בסביבתה של העיר, וכיום מעט מאוד יהודים עדיין מתגוררים בה."

רצינו  מאוד לעלות לארץ ישראל, שמענו שהארץ טובה, אנחנו רוצים להיות ישראלים. עלינו מהעיר גונדרנסענו באוטובוס  עד לעיר אדיס אבבא, שבועיים היינו שם. ומשם טסנו במטוס לארץ ישראל, הגענו  לארץבשנת 2004 לארץ. העבירו אותנו לעיר צפת. היינו באולפן ללמוד את השפה העברית.

בשנת 2006 עברנו לגור בבת-ים.

 תמונה 2

 

60 שנה למדינת ישראל

תמונה 3

 
משתתפים בתכנית הקשר הרב דורי, מובילת התכנית המורה אורלית נפתלי
ביה"ס ציפורי בת-ים,  השנת בה ציינו 60 שנה למדינת ישראל, 2008 
 
סרטון על תכנית הקשר הרב דורי בבית הספר ציפורי בת ים תש"ע 2009 – 2010 , מורה מובילת תכנית מלי חזן, מנהלת בית ספר אורלית נפתלי.
קישור לסרט: אחריות ומעורבות בקהילה – לעזור לאנשים מבוגרים

מילון

גונדר
גונדר היא עיר השוכנת במחוז צפון גונדר שבמדינת אמהרה בצפון אתיופיה. גונדר נמצאת כ-30 ק"מ צפונית לאגם טאנה על גדות נהר אנגאראב. גונדר מוכרת בישראל בשל כך שרוב היהודים שעלו לארץ מאתיופיה התגוררו בסביבתה של העיר.

אדיס אבבה
אדיס אבבה (אמהרית: ??? ???, "פרח חדש", אורומו: Finfinne) היא בירת אתיופיה והאיחוד האפריקאי. כעיר עצמאית לאדיס אבבה יש סטטוס כפול: גם עיר וגם כמדינה.

ציטוטים

”אנחנו רוצים להיות ישראלים“

הקשר הרב דורי