מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עוד סיפור אחד של אהבה…

תמר גולן עם סבתא איילה
סבתא איילה בצעירותה
סיפור אהבתם של סבתא איילה וסבא עובדיה גולן.

סיפורה של איילה גולן

שמי איילה גולן, נולדתי בתל אביב בבית החולים אסותא, ביום כ"ה בכסלו תשי"א לאימא שלי ציפורה ולאבא שלי אריה. שם משפחתי הוא טהורי ויש לי עוד 2 אחים: צביקה ועופר. הינו משפחה מאוד מגובשת ואוהבים לשיר ביחד, אני שמחה שהורשנו את זה למשפחה המורחבת שאוהבים לשיר ולצחוק ביחד. אני שמחה וגאה להיות שייכת למשפחה מאוד שורשית בארץ ושאני דור 7 למשפחה שעלו עם שירת תלמידי הגר"א לצפת.

יותר מאוחר לאחר רעידת האדמה הגדולה בצפת המשפחה (משפחת בסאן) עברה לירושלים. שם היו בעלי מקצוע: אחד מהם היה בין בוני ביה"כ החורבה בירושלים.

מאוחר יותר סבתא שלי סבתא צילה עברה לת"א, אני זוכרת את הבית שהיה סמוך לשוק הכרמל, עם הריחות שהגיעו מהשוק בית עם מרפסת תלויה שאהבנו לעמוד ולצפות בסביבה, הבית ברמב"ם היה קטן אבל היינו באים אליו כל כך השמחה ובאהבה עם כל בני הדודים מאוד נהנינו מעוגת "הבבקה" של סבתא צילה.

למדתי בילדותי בהרבה בתי הספר מכיוון שעברנו כמה דירות: מודיעין ליד אליהו, בבית הספר תלפיות בת"א,  בבית הספר עקיבא בבת ים, ותיכון בית וגן בבת ים. את בת המצווה שלי חגגנו בשמחה בביתנו החדש שבבת ים שבדיוק עברנו לשם עם כל הדודים ובני הדודים.

תמונה 1

מתחפשת בפורים

במלחמת ששת הימים רצינו לעזור והיינו סך הכול בכיתה י"א, בסוף חילקנו בדואר במקום מחלקי הדואר שיצאו למילואים. אחרי המלחמה היגיע אלינו אורי מאיר שסיפר על הגולן המתחדש והזמין אותנו להגיע וכך הגענו לרמת מגשימים.

אחרי שהיתי שנה ברמת מגשימים בשרות חזרתי לבת ים עדי (בעלי) הגיע אחרי ולא הספקנו להיפגש. לאחר זמן מה נפגשנו בחתונה של חברים במרכז, באותה תקופה לא היו נוסעים לצפון בלילה אז היו ישנים במרכז, אז אורי מאיר (מקים רמת מגשימים) שאל אותי עם אפשר שיבואו לישון אצלי, אני כמובן הסכמתי.

תמונה 2

נוטעת עצים בט"ו בשבט

לאחר החתונה בא אלי בחור אחד אני התפלאתי למה אלי בא רק אחד וכל השאר בבית אחר (אחר כך הבנתי שהוא רצה להפגיש בינינו). כשהוא הגיע מאוחר בלילה אני חיכיתי לו ודיברנו כל הלילה עד הבוקר, בבוקר הוא חזר לרמת מגשימים. אני לאחר זמן מה הגעתי לביקור וראיתי אותו ומשם האהבה צמחה ואנחנו חיים באושר עד היום הזה….

תמונה 3

תורמת לקופסה הכחולה של קק"ל

הזוית האישית

תמר: התכנית הזו הייתה לי ממש משמעותי, אני למדתי על העבר שלי ושל משפחתי, תודה רבה לשושי המדריכה ולמורה מרב שעזרו ופתרו כל בעיה.

אילה: אני חקרתי לעומק את השורשים שלי ונהניתי מכל רגע תודה רבה.

מילון

שורשים
העבר המשפחתי של כל אדם .

ציטוטים

”"שורשים דרכי אבות"“

הקשר הרב דורי