מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עדנה לוביץ שרתה בתותחנים

עדנה והתלמידים מתעדים
מורדי הגטאות בו לימדה עדנה
סיפור חייה של עדנה לוביץ מורה ומחנכת

קשר רב דורי, עדנה לוביץ מספרת לתלמידות קרן רוזנטל ויעל שוהם את סיפורה.

שמי עדנה לוביץ נולדתי בישראל בתאריך ה- 27 בספטמבר בשנת 1932, להורי בלה ומיכאל.

התגייסתי לצבא בשנת 1950 והייתי בתותחנים. בשנת 1954 התחלתי לעבוד כמורה בכיתות נמוכות בשיכון לעולים חדשים. בשנת 1957 התחלתי לעבוד בבית ספר פרדס ברמת גן. מאוחר יותר שונה שם בית הספר לבית ספר מורדי הגטאות שם עבדתי עד אשר יצאתי לפנסיה אחרי שיצאתי לפנסיה אמא של אחד מתלמידי הציעה לי לבוא להשגיח בבחינות באוניברסיטה.

קצת על משפחתי

יש לי 2 בנות אחת שמה אוסנת בת 58 והשנייה אורית שמה בת 51.  יש לי 6 נכדים וכולם בנים שמותיהם הם : עידו, טל ,נוי ,ענבר ,ניצן ורותם וכולם מחוננים ולומדים בטכניון.

הורי הגיעו מאוקרינה בשנת 1925 הם עלו ארצה כאשר הייתי בת 18 בחג פורים אימי תפרה לי תחפושת של נסיכה רוסית כשהיתי קטנה שחיקתי בחמש אבנים, מחבואים , מחניים , קפיצה בחבל וקלאס. אני זוכרת, שכל בני כיתתי הלכו לתנועת ה"צופים" וגם אני. נהננו מאוד בתנועה, היו הרבה פעולות והיו גם טיולים. אני זוכרת את הטיול הראשון שלי ב"צופים" שבו נסענו לבית שאן.

הקשר הרב דורי – הזוית האישית

קרן רוזנטל ויעל שוהם על התכנית: "היה לנו כיף לשמוע, ללמוד ולדעת על העבר של אישה כזאת מיוחדת".

העשרה

הצופים: "הצופים או תנועת הצופים היא תנועה חברתית כלל עולמית. מטרתה היא לפתח אנשים צעירים גופנית ורוחנית כך שהנוער יוכל לקחת מקום מועיל יותר בחברה. מטרה זו מושגת באמצעות חינוך בלתי פורמלי עם דגש על פעילויות מעשיות בחוץ, בטבע. התנועה נוסדה ב-1907 על ידי רוברט באדן פאוול, לוטננט־גנרל במילואים מהצבא הבריטי. הוא היה גם באותה תקופה חבר בכיר ב"בריגדת הבנים" (ארגון נוער נוצרי). כיום כוללת התנועה למעלה מ-42 מיליון חברים ב-217 מדינות וטריטוריות".

מורה מוביל תכנית :יוני קונר

תשע"ו

מילון

תנועת הצופים
הצופים או תנועת הצופים היא תנועה חברתית כלל עולמית. מטרתה היא לפתח אנשים צעירים גופנית ורוחנית כך שהנוער יוכל לקחת מקום מועיל יותר בחברה. מטרה זו מושגת באמצעות חינוך בלתי פורמלי עם דגש על פעילויות מעשיות בחוץ, בטבע. התנועה נוסדה ב-1907 על ידי רוברט באדן פאוול, לוטננט־גנרל במילואים מהצבא הבריטי. הוא היה גם באותה תקופה חבר בכיר ב"בריגדת הבנים" (ארגון נוער נוצרי). כיום כוללת התנועה למעלה מ-42 מיליון חברים ב-217 מדינות וטריטוריות.

ציטוטים

”סייג לחכמה שתיקה“

הקשר הרב דורי