מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עבודות תשתית לבניית הארץ

בילדותי עם סבי
בנין חברת קטרפילר
מקצועות של סבא שלי

שמי אניען וולף מתיכון אורט חולון, השתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי ותעדתי את סיפורו של סבא שלי. סבי סיפר לי עך תקופת בגרותו, בחירותיו המקצועיות שהובילו לעשייה המבורכת שלו.

סבא מספר על עבודתו כמורה בקריית גת:

סירבתי להמשיך להיות מורה שכיר – מאוד נהנתי בעבודה ואהבתי לעבוד עם הנוער ואנשים חדשים. בתור מורה פגשתי אנשים שונים מכל מיני מדינות בעולם, בעיקר ממרוקו ומרומניה. לימדתי ילדים בגילאים 12-15 לימדתי את כל המקצועות.

לימדתי בקריית גת שאז הייתה עיר חדשה לגמרי. הפסקתי להיות מורה, מכיוון שהרגשתי שמכניסים אותי למסגרת ולתוך "כלוב". הייתי חזק מאוד בתחום המכניקה ולכן כשעזבתי את ההוראה והחינוך הצטרפתי לחברת "קטרפילר" שהייתה אז החברה מספר-11 הגדולה בעולם. למדתי שם על טרקטורים מלא חומר מהציוד הכי קטן עד הכי גדול. ועל כל החומרים הטרקטור מורכב מהם. לאחר כמה שנים בעבודה החלטתי לעזוב את החברה ולצאת לעצמאות.

בתחילת שנות השישים יצאתי לעצמאות מלאה ופתחתי חברה לעבודות תשתית כבדות כמו שדות תעופה, כבישים, ודרכים בסיני. הייתי קבלן במשרד הביטחון, כקבלן שלהם עבדתי הרבה בשטחים כמו בירדן ובערבה. עשינו עבודה מאוד גדולה בעין יהב, לקחנו טרקטורים ענקיים והעמסנו משם מלא אדמה משטחי הוואדי, זו הייתה אדמה פורייה והעברנו אותם ליישוב וכיום יש שם חקלאיים מפורסמים.

בין הפעילויות של החברה, הקמתי פעם עם החברה שלי, תשתית שלמה לבסיס צבאי כולל מבנים וכל פרט אפילו מזגנים, זה היה תהליך קשה וארוך.

אני הייתי אחד מקבלני הקמת המעוזים בתעלת סואץ, שבעצם בתהליך הזה היינו צריכים להקים מעין עמדות הגנה לאחר שכבשנו את סיני. הבעיה הייתה שהמצרים לא הסכימו ולא קיבלו את העובדה שהעמדות הוצבו שם והם ירו עלינו כל הזמן. את החוויות האלו השארתי אצלי ולא הבאתי את חוויות האלו הביתה ושמרתי אצלי את הרגשות אלו.

הזוית האישית

אני ונכדי אניען

תמונה 1

מילון

קטרפילר
חברת קטרפילר (באנגלית: .Caterpillar Inc) היא חברה אמריקנית, העוסקת בייצור מנועים וציוד מכני הנדסי. מטה החברה ואף אחד ממפעליה הגדולים, נמצא בפאוריה, אילינוי בארצות הברית. מניות החברה נסחרות בבורסת ניו יורק ומסומנת באותיות CAT, שם שהפך לכינוי הלא רשמי של החברה. פירוש השם באנגלית הוא זחל אמיתי והכוונה היא למזקו"ם הזחלילי שמותקן על הדחפורים שתנועתו דומה לתנועת הזחל.

ציטוטים

”אני הייתי אחד מקבלני הקמת המעוזים בתעלת סואץ“

הקשר הרב דורי