מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סעודת הודיה על הילדה שנמצאה

סימה בן דוד ואושר גינסברג
בפעילות הקשר הרב דורי
שותפות של אמת

הקשר הרב דורי של סימה בן דוד ואושר גינסברג בבית הספר

סימה בן דוד מספרת:

שכונת התקווה, אנחנו עומדים על הקו שבו, עבר קו החזית שבין כפר סלמה הערבי לבין השכונה במהלך מלחמת תש"ח וקודם לה. האבנים מתגלגלות ומספרות סיפור צבעוני דווקא על איך לוחמי ההגנה, בשל מחסור בכוח אדם, השתמשו בכלבים כשומרים וזקיפים בין עצי הפרדס שהפרידו את השכונה מהכפר.

סיפור שקרה בשכונה ואיחד את כולם נכך סופר לי על ידי אימי היקרה. בהיותי בת 4 אבדתי את דרכי הביתה, ההורים היו מאוד מודאגים וחיפשו אותי במקומות רבים, כל השכנים הצטרפו לחיפושים, אנשים רבים עזבו את עיסוקיהם והושיטו עזרה להוריי האבודים. חבורות חבורות בתחושת יחד בתיאום חיפשו אותי במשך 3 שעות, חלק מהמחפשים הגיעו לשדה הקרוב לשכונה, ליד עיזים שרעו שם, ופתאום מצאו אותי יושבת ליד גדי קטן ומחבקת ומלטפת אותו. לא בכיתי ולא הייתי נראית חסרת אונים, פשוט מצאתי לי חבר ולא שמתי לב להמולה שסביבי.

בזיכרונות ילדותי כשקרה משהו משמעותי במשפחה, כל השכונה ידעה, וכשהשכונה ידעה היא הייתה גם שותפה לגלגל את העניינים, הוריי וכל המשפחה, השכנים והחברים היו שמחים על שמצאו אותי בריאה. הוריי ערכו סעודת הודיה על שמצאו אותי. גם את סעודת ההודיה לא עשו לבד כל השכונה הייתה שותפה להכנות, שותפה לאירוח וכמובן גם המתארחת.

הזוית האישית

 הקשר הרב דורי של סימה בן דוד ואושר גינסברג בבית הספר

תמונה 1

מילון

שכונת התקווה
שכונת התקווה שוכנת בדרום-מזרח תל אביב בגבולות דרך ההגנה בצפון, נתיבי איילון במערב, רחוב גבעתי ורחוב מצובה במזרח, ודרך לח"י בדרום. השכונה נוסדה בשנות ה-30, אך סופחה לתל אביב רק לאחר מלחמת העצמאות. ויקיפדיה

ציטוטים

”הוריי ערכו סעודת הודיה על שמצאו אותי“

הקשר הרב דורי