מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור קטן על משפחה גדולה

אני וסבתא שלי
סבתא שלי בגיל 10
היסטוריה משפחתית

סבא של סבא של סבתא שלי נולדו בתחילת המאה ה-19 בעירייה קטנה בדרום אוקריינה. כשסבא היה בן 15 לקחו אותו לצבא הרוסי, הוא היה קונטוניסט. בזמן שירותו בצבא רצו שילדים יהודיים יהפכו לנוצרים, אבל למרות כל הקושי הוא הצליח להחזיק מעמד ולהשאר אמין לדת ואמונה שלו, הוא נשאר יהודי. הוא שירת בצבא כ-25 שנים וכאשר חזר הביתה קיבל מצאר הרוסי, אדמות והתחיל לעבוד בחקלאות כחקלאי עצמאי.

סבא רבא התחתן עם סבתא רבתא ונולדו להם ילדים ומהם צמחה משפחת שניידר. אחרי 150 שנים התגשמו חלומותיו של סבא רבא, כאשר משפחתו עלתה לארץ ישראל

מדונה סיסטין

כשסבתא שלי, מרינה, הייתה קטנה לאמא שלה הייתה חברה שבבית שלה על הקיר הייתה תמונה גדולה של אישה מחזיקה ילד בידיים, קראו לתמונה הזאת מדונה – זו מדונה הקדושה. סבתא שלי תמיד ביקשה מאמא שלה ללכת למדונה. היא הייתה יכולה לשבת שעות ולהתבונן בתמונה.

"סיסטין מדונה" – יצירת מופת של הציור העולמיציור זה נחשב ליצירת הפאר של הצייר הגדול רפאל.

כעבור 40 שנים התגשם חלום ילדות קטן של סבתא שלי ובטיול לגרמניה, בעיר דרזדן, במוזאון תמונות ראתה את התמונה שקראו לה מדונה סיסטין של הצייר רפאל וזה היה מרגש עד הדמעות.

 סבתא שלי בגיל 10

תמונה 1

הזוית האישית

נהנו מאוד בתכנית הקשר הרב דורי היה ממש כיף ללמוד וללמד דברים חדשים על היסטוריה המשפחית ולהכנס עמוק לתוך השורשים המשפחתים שלנו.

מילון

קונטוניס
היו ילדים שנלקחו על ידי רשויות רוסיה של מאה ה19חונכו במסגרת צבאית עד שהגיעו לבגרות וגויסו בתקופת הצאר הניקולאי הראשון היו גם יהודים הרשויות הפעילו כפיה לנצרם

ציטוטים

”"תמיד ללכת באמת שלך ובאמונה שלך"“

הקשר הרב דורי