מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור על שלושה דורות

תמונה שלי ושל הנכד
חברים בעליית הנוער באורוגוואי
מהגולה עד ימינו דרך עליה לארץ

בשנת 1927 הורי נסעו לאורוגואי בו נולדתי בשנת 1933.

בשנת 1947 הצטרפתי לנוער הציוני באורוגואי. ביום כ"ט בנובמבר יצאו היהודים לחגוג את החלטת חבר הלאומים, למדנו שירים בעברית שהשליחים מהארץ הביאו אלינו. למדנו על החלוצים מפי שליח שבא אלינו וגם לימד אותנו לשיר שירי פלמ"ח בכ"ט בנובמבר עם הכרזת האו"ם היהודים יצאו לחגוג ואנחנו הסתובבנו עם קופות קרן קיימת על מנת לאסוף כספים.

בנמל מוטיודאו לפני העליה לאנייה בדרך לארץ 

תמונה 1

אחר כך בהכרזת המדינה על ידי דוד בן גוריון היהודים שוב שמחו ויצאו לחגוג אך חברים בוגרים מאתנו מהתנועה עלו לארץ ולווינו אותם.

על האנייה בדרך לארץ 

תמונה 2

בוגרי התנועה מעל גיל 18 לאחר שהיו בהכשרה במשך שנה אחת עלו לארץ ישראל, חלק מקיבוצים וחלק התגייסו לצבא. הצעירים כמוני לוונו אותם לנמל מונטווידאו בו עלו לספינה בדרך לארץ בו חמישה מהם נהרגו. (אברהם גלר בצבא ודבורה אפשטיין מקיבוץ ניצנים) לאחר שהייתי ציוני עליתי לארץ עם אשתי בשנת 1963.

כשגרתי באשדוד לצורך עבודה בפיקוח על בניית חלק של נמל אשדוד בא לבקר דוד בן גוריון. ב5 ליוני 1967 פרצה מלחמת ששת הימים. חודש לאחר מכן ביקרנו בעיר העתיקה בכותל המערבי.

בגמר מלחמת ששת הימים

תמונה 3

 

מפגש של העולים בקיבוץ געש לאחר העליה לארץ

תמונה 4

בשנת 1970 עברתי לירושלים ובתפקיד מפקח על עבודות בנייה ושחזור ברובע היהודי בעיר העתיקה היה לי את הכבוד לעבוד ליד ארכיאולוג ולגלות ממצאים ארכיאולוגים.

תמצית העבודות בירושלים:

ניהול ביצוע בניינים על הר הצופים. פיקוח על עבודות בניה בשכונת רמות : מרכז קהילתי, ספריה עירונית, בריכת שחייה מקורה. בריכת הסולטן: אמפיתאטרון, מנהרה מתחת לכביש עבור פינוי בטחוני. בזמן העבודות גילינו סחר שבנוי בזמן מלך הורדוס, המקום פתוח לארכיאולוגים מכל העולם.

היברו יוניון קולג' – ניהול עבודות ביצוע של בניין אקדמי, בניין ארכיאולוגי, מוזיאון לארכיאולוגיה, ספריה בה נמצאים בין היתר כתבי עת של עוזר מלכת ויקטוריה באנגליה, ד'ישראלי, הוסטל של 120 חדרים, עבודות פיתוח' (הכל מאבן ירושלמית), אחראי על טיב העבודה ועבודות אבן של בניית בית חולים שניידר.

ניהול ביצוע של גשר אצל על אילון דרום, ניהול ביצוע של גשר על נחל גמליאל. ניהול ביצוע על מרכז לוגיסטי של אקואפ,מחסן אזורי של ירקות, מחסן אזורי של מוצרי מכולת, משרדים ראשיים. ניהול ביצוע של קניון הראל במבשרת ציון ( 30,000 מטר מרובע). ניהול ביצוע של מרכז קהילתי, ספריה עירונית, אודיטוריום ל – 250 איש (בית רזים ברמת אביב ג). בית הכנסת של יהדות הרפורמית בתל-אביב.

הזוית האישית

לדעתי התכנית היא מאוד מוצלחת ותורמת, הכי נהנתי לעבוד עם הנכד שלי.

מילון

מונטיודאו, אנפיטאטרון
מוטיודאו עיר באורוגוואי

היברו יוניון קולג'
היברו יוניון קולג' – מכון למדעי היהדות (אנגלית: Hebrew Union College-Jewish Institute of Religion) היא מכללה ללימודי יהדות מטעם התנועה הרפורמית. המכללה היא המוסד הוותיק ביותר להכשרת רבנים באמריקה, ומשמשת כסמינר המרכזי להכשרת רבנים, חזנים, מחנכים ועובדים קהילתיים בתנועה הרפורמית. ויקיפדיה

ציטוטים

”הילדות זה הדבר שמאפיין אותך“

הקשר הרב דורי