מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור על מלחמה והריון

אני וסבתא
סבתי בתקופת ילדותה
מלחמת יום הכיפורים דרך עיניה של סבתי.
שם:
שמי לאה ,נקראתי על שם סבתי ז"ל ,אמו של אבי, שנפטרה ,בגיל 55 שנים.לצערי לא זכיתי להכירה, משום שנפטרה טרם לידתי.
אני הנכדה הראשונה לבית שער שנקראה גם לאה, ובמשפחת שער המורחבת ,היה מנהג ,שכל נכדה שנולדה קיבלה את השם לאה.אמנם נקראתי בשם לאה ,אך כולם מכנים אותי ,ביומיום, בשם לילי.
תמונה 1
 
  סבתי וסבי אחר המלחמה
מלחמה: סבי וסבתי,אהרון ולאה נישאו ב- 3.9.1973 .חודש לאחר החתונה פרצה מלחמת "יום הכיפורים", סבא גויס בצו חירום להשתתף בלחימהבשירות צה"ל.
מלחמת יום הכיפורים פרצה ביום הכיפורים 6 באוקטובר 1973 בהתקפה של צבאות סוריה ומצריים על ישראל. מלחמת יום הכיפורים נמשכה עד ל- 24 לאוקטובר1973.
את המלחמה יזמו מדינות ערב, שהפתיעו את צה"ל ואגף המודיעין, שלאחר ניצחון מלחמת ששת הימים בשנת 1967, לא צפה את פתיחת המלחמה ובוודאי שלא את עוצמתה. למרות זאת, עד סוף המלחמה הצליח צה"ל להפוך את הגלגל ולנצח. מלחמה זו עלתה לעמנו בקורבנות רבים.
במהלך תקופת המלחמה סבתא מגלה להפתעתה ,שהיא הרה שמחתה היתה ללא גבול,אך לא היה ביכולתה לשתף את סבי בבשורה המשמחת משום שלחם בחזית.זמן רב סבתי לא יכלה ליצור קשר עם סבי והדאגה היתה גדולה.סבתא שלחה לחזית מכתב כדי לבשר לסבא על הבשורה שהוא עשוי להפוך לאב.המכתב  אכן הגיע וכך קיבל סבי את הידיעה שסבתא הרה.לאחר כחודש של לחימה קשה בשדה הקרב ,סבא נפצע קשה מחדירת רסיס לידו ואף הוכר כנכה צה"ל.
8 חודשים לאחר תחילת המלחמה אמי, אתי-טל ,נולדה ,בת בכורה להוריה והשמחה היתה גדולה.

מילון

הרה
בהריון

ציטוטים

”והשמחה היתה גדולה.“

הקשר הרב דורי