מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור משפחתי

בתי שכונת נווה נוי בה אנו גרים
אילן המשפחתי סבתא רוזה וסבא סלומון ז"ל
עבודת תחקיר על המשפחה

שמי הוא לידור השם שלי מורכב משני שמות הורי לאמא קוראים לימור ולאבא קוראים דוד האותיות ל.י.ו.ר. מאמא ו-ד.ו. מאבא. השתתפתי השנה בתכנית הקשר הרב דורי במסגרת עבודת שורשים , יחד עם סבתא שלי רוזה, העלתי את סיפור של שורשי משפחתנו.

רוזה סבתא שלי

סבתא שלי היא בת 69 וחצי. סבתא רוזה נולדה במצרים לבית משפחת פרג בשנת 1947. היא עלתה לארץ ישראל כשהייתה ילדה קטנה בגיל שלוש, בשנת 1950. כשהייתה בת 17 בשנת 1964 התחתנה עם סבא סולומון ושם משפחתה שונה מפרג לרוזה ברהם.

סבתא רוזה היא האדם הכי מוכשר שאני מכיר  הכל היא מצליחה לסדר, היא מתקנת הכל כמו בוב הבנאי וזאת סבתא שלי האהובה.

סולומון סבא שלי ז"ל

סבא שלי הוא נולד בשנת 1951 ועלה לארץ בגיל שבע. הוא פגש את סבתא רוזה בארץ והוא התחתן עם סבתא שלי בשנת 1964. לצערי אני לא הספקתי להכיר אותו מאחר והוא נפטר, כך שאני שמעתי עליו מהסיפורים של סבתא שלי ומהורי.

אילן המשפחה של אבי

אבא שלי בן 44  בנם של סבתא רוזה וסבא סלומון ז"ל. אבי רצף  במקצועו הוא הרצף הכי טוב בנווה נוי הוא עושה עבודה מאוד מקצועית ומדוייקת. אבי חזר בתשובה.

תמונה 1

אימא שלי היא בת 35 והיא סוכנת נסיעות במקצועה היא היגיעה מערד בגיל 26. אימי מאוד מוכשרת והתחביב שלה להתאמן ולעשות ספורט.

תמונה 2

 

 

תיכון מקיף א עבודת-שורשים

הזוית האישית

לידור ברהם

קצת על עצמי: אני מאוד אוהב ספורט. כדורגל. אופנועים. אופניים לרכב על סוסים וכו. אני מתאמן ב-MMA שזה אגרוף והכנעות יש לי שתי מדליות כסף שאחת אליפות הארץ והשנייה אליפות הדרום ועוד אחת מדליית ארד קיבלתי אותה כשנכנסתי לקטגורית גילאי 14 ומשקל של 50 ק"ג.

אני לידור ואני ילד ביישן ורגיש לפעמים אני מבטא את הרגשות שלי על ידי ציור שאני עצבני או עצוב אני כותב שירים. אני מאוד אוהב בעלי חיים מכל הסוגים כלבים, חתולים, ציפורים ועוד. בנוסף לכל זה אני מאוד אוהב לבנות לגו שזה דבר מאוד כיף.

מילון

נווה נוי
נווה נוי, שכונה בבאר שבע, ממוקמת מדרום ל"עיר העתיקה" של באר שבע, מעברו הדרומי של נחל באר שבע. במזרח סמוכה השכונה לכביש 25 וממוקמת צפונית מזרחית לשכונת נחל בקע.

ציטוטים

” סבתא מברכת: שתהיה בריא שלא תעשה שטויות, שה' ישמור עליך.“

הקשר הרב דורי