מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור משפחתי

באוטובוס, בדרך לבית התפוצות
בעלי בחצר ביתנו
משפחתי האהובה

הסיפור שלי

הסיפור האישי שבחרתי לשתף, מתמקד בילדיי והשינוי שהם עברו. 

לי ולבעלי אליק יש שלושה ילדים: יצחק, מיכל ושי.

הבן הבכור יצחק, לאחר הצבא, עסק ברפואה אלטרנטיבית, והיה מאסטר ברייקי. הוא לא הסתפק בידע שצבר על הרייקי בארץ ועל כן, נסע לבחון את מקורות הרייקי בארה"ב ובהודו. ישב לרגלי ההימלאיה וחקר את מקורותיו של הרייקי. באותה עת, פגש את הדלאי למה ושוחח עמו. בשיחה ביניהם אמר לו הדלאי למה "מה אתה מחפש בבודהיזם? יש לכם הכל ביהדות." ומכאן החלה הדרך של החזרה בתשובה של בני יצחק. מאחר ויצחק היה תמיד יסודי גם את הליך החזרה בתשובה עשה במלוא הכח והתעוזה.

למשפחתנו לא היה פשוט כלל, עברתי תקופה מאד לא קלה. בני השתנה מכל הבחינות: הלבוש שהלך והשתנה, הכיפה הלכה וגדלה, התגעגעתי לבן שלי.

אליק המקסים שלי, היה איתי לכל אורך הדרך. בני הזמין אותנו לסמינר של אקדמאיים, כדי שנוכל להבין יותר את התהליך של החזרה בתשובה, ואת הדרך בה הוא בחר, מאחר ולו עדיין לא היו תשובות לכל השאלות ששאלנו. חשבתי שעשו לו שטיפת מוח, אולם לאחר שהיינו בסמינר ושאלנו שאלות רבות, באמת הבנו את התהליך והגענו למסקנה חד משמעית, שהבן שלי חזר בתשובה מרצונו החופשי בלבד.

לימים גם בני הצעיר שי חזר בתשובה, אליק ואני כבר למודי ניסיון ואכן היה הרבה יותר קל.

אך לבתי מיכל היה לא פשוט. שי היה לא רק אח, שי היה לה גם חבר קרוב. החזרה בתשובה של שני בניי הביאה אותנו להתמודדויות שלא הכרנו.

היום יש לי תובנות רבות שאשמח לחלוק אותן לגבי החזרה בתשובה. אני גאה בדרך שילדיי עשו, בטוחה אני שגם להם לא היה פשוט כלל.

שניהם עברו כברת דרך ארוכה, התפתחו כל אחד מהם בחייהם הדתיים והאישיים, הקימו משפחות, ואנחנו מצאנו את דרך המלך כיצד להישאר מאוחדים כמשפחה, לקבל את השוני שקיים בכל אחד ואחד מאיתנו ולכבד את דרך החיים בה הוא בחר, והכי חשוב ליהנות מהקשר שצמח במהלך השנים.

הנהר שאליק ואני נכנסנו לשחות בו, היה רצוף מכשולים וסערות והיום, אוהבת אני מאד את המקום אליו הגענו. הקשר בין ילדיי אמנם אינו על בסיס יום יומי וקרוב, אבל אני יודעת שכאשר אחד מהם זקוק לעצה או לעזרה, כולם נרתמים אחד למען השני- כאחים אוהבים!

ההבנה הגדולה מתוך ההליך האישי שלי ושל משפחתי, והמסר שאני שמחה להעביר בכל ליבי הוא:

לא לשפוט, לא לתת לחברה להשפיע עליך, להיות נאמן לערכים שגדלת עליהם והעברת אותם לילדיך, והחשוב מכל, להקשיב לרחשי ליבך.

 

הזוית האישית

הסיפור תועד במסגרת מפגשי תכנית "הקשר הרב דורי".

מילון

קבלת השונה
לי חשוב לקבל גם את מי ששונה ממני

ציטוטים

”"אני חושבת שכולם צריכים לקבל אחד את השני"“

הקשר הרב דורי