מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור ילדותה של אביבה בר נתן

אביבה ואגם בתכנית הקשר הרב דורי
אביבה בביתה
הניצחון האישי שלי כנגד כל הסיכויים

הוריי נולדו בעיר הארט באפגניסטן הם היו בני דודים ומיום שנולדו נועדו זה לזו.

הם התחתנו באפגניסטן כשאבא שלי היה בן 15 ואמא שלי הייתה בת 13.

בשנת 1948 נולד להם בן שקראו לו גבריאל(ז”ל).

בשנת 1949 עלו לארץ ישראל. הם הגיעו למעברה בחדרה באולגה.

לאחר כשנתיים עברו לגור בתל אביב בשכונת שפירא. שם נולדו להם עוד ארבעה ילדים: משה, גידעון, אביבה ואמיר.

אני נולדתי בשנת 1956 ובגיל ארבע בשנת 1960 קיבלתי שיתוק ילדים, פוליו. למדתי במוסד יומי מיוחד לנכים, לאט לאט לאחר אימונים של שנים התחלתי לעמוד וללכת בכוחות עצמי. במשך כל הזמן הזה ליוו אותי מדריכים מיוחדים לנכותי וגם הוריי כל הזמן עמדו לצדי וסרבו לקבל בכל תוקף שיש להם בת נכה. גם כאשר היו מגיעים לביתנו נציגים של איל"ן (איגוד ישראלי לילדים נפגעים) ומציעים את עזרתם, הוריי סירבו לקבל עזרה בטענה שאין להם בת נכה בבית.

בהמשך, התחלתי ללמוד בבתי ספר רגילים. חיי היום יום שלי לא היו קלים, בזמן שבנות גילי היו משחקות בחבל או קלאס, אני הייתי קמה לבוקר שבו הייתה מגיעה ההסעה לביתי לוקחת אותי לבית ספר מיוחד אשר נקרא "מוסד אברהמס" ביפו. שם כל הילדים והתלמידים היו משותקים מראה לא מלבב כלל. היו שם המון מדריכים אשר היו מתחלקים בין כולנו ואז מתחילים הטיפולים: עלייה על סולמות, שחייה טיפולית בבריכה ועוד. כשהגעתי לגיל 10 יכולתי לעמוד על רגליי עם מכשירים, אשר החזיקו את רגלי. נעזרתי גם בקביים. בהמשך בזכות כוח רצון מיוחד, שהיה לי, לא הייתי זקוקה להם עוד.

כשהייתי בת 17 וחצי התחתנתי עם אהוב ליבי עזרא בר נתן. בשנים הראשונות הייתי עקרת בית. גידלתי את ילדיי במסירות כאשר בעלי עובד כנהג משאית ודאג לפרנסתנו..נולדו לנו ארבעה ילדים: שלוש בנות ובן וכרגע יש לנו תשעה נכדים 9  נכדות ונכד אחד.

באנו ממשפחות קשות יום ועבדנו קשה בחיינו כדי להתבסס כלכלית. גידלנו את ילדינו וחינכנו את נכדינו לאהבת הארץ ולתרום לביטחונה. כולנו שירתנו ותרמנו את חלקינו לביטחון מדינת ישראל!

לאחר מכן, היינו כשבע שנים בארצות הברית, חזרנו לארץ ובחרנו לגור ביבנה.

בחרתי לעסוק בנדל"ן כיוון שבצעירותי עבדתי במשרד תיווך בחולון, לכן החלטתי לעסוק במקצוע שהוא מוכר לי מקרוב. בשנת 1990 פתחתי את משרדי ביבנה במרכז מסחרי נווה אילן ועבדתי עם אוכלוסייה נחמדה מאוד מהשכונה אשר הציעה לי למכור להם את ביתם. הכימיה בינינו הייתה מצוינת. באהבה ובמסירות הם קיבלו את מבוקשם תוך כדי שקיפות מלאה ושיבחו אותי על עבודתי המסורה. על אף שעברו כשלושים שנה מאז, רבים עדיין בקשר איתי, כולם לקוחות ישנים וחדשים כאחד.

לפני כשנתיים לאחר מותו הטרגי של אחי הגדול ולאחר מות הוריי ברציפות חוויתי שלוש שנות אבל קשות. התקשיתי מאוד לחזור לעבודתי בשנים הללו, ילדי האהובים  נכנסו לנעליי ומאז הם עובדים במרץ, עד לרגע זה וממשיכים את המסורת אשר גדלו עליה – במסירות, באהבה וביושר ואני מקבלת תשבחות רבות.

תמונה משפחתית

תמונה 1

המסר שברצוני להעביר, שלמרות כל הקושי שעברתי בילדותי, גידלתי ילדים ונכדים לתפארת, עמדתי בכל המשימות שהציבו לי החיים לטוב ולרע, התגברתי על הקושי ויצאתי מנצחת. כמו שאומר הפתגם “אין דבר העומד בפני הרצון”.

הזוית האישית

סבתא אביבה: המסר שברצוני להעביר, שלמרות כל הקושי שעברתי בילדותי, גידלתי ילדים ונכדים לתפארת, עמדתי בכל המשימות שהציבו לי החיים לטוב ולרע, התגברתי על הקושי ויצאתי מנצחת.לעולם לא לוותר.

מילון

השמיים הם הגבול
לא לוותר, לשאוף גבוה ועם ההתמדה מגיעה גם ההצלחה

איל"ן
איגוד ישראלי לילדים נפגעים, הוקם בשנת 1963 כארגון גג של ארגונים לטיפול בילדים נפגעים, על ידי ארגון "אילנשיל פוליו" שעסק בסיוע לנפגעי פוליו וביקש להרחיב את פעילותו לסיוע לכלל הילדים הנפגעים. הארגון מציב לו למטרה כיום את שיפור איכות חייהם של בעלי המוגבלויות הפיזיות בישראל וקידום שילובם בחברה.(ויקיפדיה)

ציטוטים

”אין דבר העומד בפני הרצון“

הקשר הרב דורי