מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חיי במושב ירדנה

פעילות קבוצתית במסגרת התכנית
בביקור בבית התפוצות
עלייה וחיי בארץ

שמי תמר יוסף, נולדתי בעיראק בשנת 1951. גדלתי ולמדתי במושב ירדנה. המושב שלנו כלל כמות ילדים גדולה ,למדתי עד כיתה ח' והיו שמונה כיתות בבית הספר. בלימודים בבית הספר אהבתי בעיקר את ההפסקות. הייתה לי חוויה נהדרת ביחד עם המורים, שהם היו גם חברים שלנו. למדתי שמונה כיתות בלבד.

העלייה שלנו לישראל הייתה לא קלה. הגענו לגשר אריק והחזירו אותנו בחזרה לעיראק. אחר כך היית שמועה שאפשר לעלות לארץ במטוס, וכך הגענו. לא התגייסתי לצבא אבל עשיתי קורס הג"א והייתה חוויה מדהימה. במשך הקורס הגעתי למקומות כמו הבופור שבלבנון וכל מיני מוצבים.

התחתנתי ללא שידוך. הכרתי את בעלי במושב במועדון חברים, והתחתנתי בשנת 1968 במושב. החתונה נערכה יומיים עם שמחה וריקודים ועשינו חפלה גדולה.

התחלתי לעבוד כסייעת בגן ואחר כך עברתי למעון, שם עבדתי עשר שנים גם כמטפלת. בנוסף, עבדתי במועדון קשישים 20 שנה. היום אני מתנדבת במועדון קשישים שיזמתי בכוחות עצמי ומובילה אותו עד היום במושב ירדנה.

הזוית האישית

גפן: היה לי ממש כיף ונחמד ואהבתי את הסיפור.

תמר: היה ממש מעניין ונחמד.

מילון

מעון
גן ילדים ששעות הפעילות בו ממושכות יותר. (ויקיפדיה)

ירדנה
ירְדֵּנָה הוא מושב בבקעת בית שאן, ליד העיר בית שאן ובקרבת גבול ישראל-ירדן, השייך למועצה אזורית עמק המעיינות (בקעת בית שאן). המושב הוקם בשנת 1952 על ידי עולים מכורדיסטן מירושלים, רמלה ויקנעם במסגרת תנועת "מן העיר אל הכפר". (ויקיפדיה)

ציטוטים

”העלייה שלנו הייתה קשה: הגענו לגשר אריק והחזירו אותנו בחזרה לעיראק“

הקשר הרב דורי