מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור חיי עליזה יעקב

סבתא עליזה והנכד ראם
סבתא עליזה בצעירותה
מספרי סיפורים במשפחתי

שמי עליזה יעקב. נולדתי בשנת 1954 בישראל במעברה בתל אביב. אמי ילדה אותי בצריף בגלל שהיא פחדה ללכת לבית חולים.

החיים בארץ לא היו פשוטים. אחרי כשנתיים עברנו לדירה קטנה של 2 חדרים. היינו 7 נפשות שגרנו יחד באותה הדירה בשכונה החדשה. באותה שכונה גרו גם הדודים שלי משני הצדדים. לא היו אז כבישים. היה גן ילדים אחד בשכונה. אני זוכרת את החוויה הראשונה שלי בגן. השכונה הייתה כל כך קטנה שכל אחד הכיר את השני. כשהייתי בת ארבע, זכורה לי חוויה ממסיבת פורים בגן. אמי תפרה לי תחפושת של מלכת אסתר.

בתחפושת מלכת אסתר בחג פורים (אני שנייה משמאל)

תמונה 1

היינו משחקים בחוץ בכל מני משחקים כגון  תופסת, מחבואים, גולות, תוקעת, קלס, חמש אבנים, גומי ועוד. היינו מבלים הרבה שעות מחוץ לבית. היה לנו מאוד כיף עם כל החברים בשכונה, גם קטנים וגם גדולים ממני.

בשכונה לא היו חנויות סופר. רק מכולת שכונתית קטנה וחנות ירקות. הכל היה בקטן. מה שהיה מיוחד בילדותי הוא שהיה קשה אבל למרות זאת הצלחנו להסתדר. כשהייתי בערך בת 7 הייתי הולכת לחנות של אבי ועוזרת לו למכור פירות וירקות. היתה לי חוויה מיוחדת בחנות – לשקול פירות וירקות במשקל עם משקלות. שלא כמו היום, הייתי צריכה לחשב הכל בראש ולסכם על נייר. הקונים במכולת התלהבו ממני מאוד "כל כך קטנה ויודעת לשקול ולמכור".

אני זוכרת כשהיינו קטנים אבי ז"ל היה מושיב אונתנו וספר לנו סיפורים בעל פה. כל סיפור היה עם מוסר השכל. גם הילדים שלי זכו לשמוע מאבי את הסיפורים. חלק מהסיפורים, אני זוכרת ומספרת מידי פעם בגלל שיש בהם מוסר השכל.

התחתנתי בשנת 1977. אחרי כמה חודשים יצאתי עם בעלי לטיול ורכבנו על גמלים.

טיול אחרי החתונה – רוכבים על גמלים

תמונה 2

לאחר שנה נולדה בתי הבכורה מירי ולאחר עוד שנה נולדה בתי השנייה אביבית. לאחר שבע שנים נולד בני אילן. כשבתי הבכורה מירי היתה בת חמש, היא למדה סיפורים בעל פה וכל הזמן היתה מספרת למשפחה את הסיפורים. כמו למשלאת הסיפור "גלגוליו של מעיל" של קדיה מילודובסקי.

"הסיפור גלגולו של מעיל"

תמונה 3

לחצו כאן לצפייה בסרטון משפחתי של ראם וסבתא עליזה.

הזוית האישית

סבתא עליזה: אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי. במפגשים ספרתי לנכד שלי על החיים שלי ועל ההורים שלי וכך הוא מכיר אותי טוב יותר. אנחנו מאוד נהנים יחדיו!

מילון

אש לוניאק
מה שלומך

ציטוטים

”אל תסתכל בקנקן אלה במה שיש בתוכו“

הקשר הרב דורי