מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורה של לאה איתן

אני ונכדתי ביחד בקשר הרב דורי
תמונה של הוריי ששמרתי אצלי
היסטוריה משפחתית

שמי הוא לאה שם משפחתי הקודם היה צבי, נולדתי בת"א בשנת 1939. גרתי בשכונת כרם התימנים ברחוב ישראל נג'רה ועכשיו אני גרה בהרצליה ברחוב ליברמן.

הורי נתן ומרים צבי נולדו בתימן חלום חייהם היה לעלות לארץ הקודש. העלייה הייתה עלייה עצמאית, הם עבדו קשה ומכרו את כל התכשיטים שלהם על מנת לרכוש כרטיס טיסה. שנתיים הם המתינו לאישור עלייה לישראל כי באותן השנים הבריטים שלטו במדינה. הם עלו באניות שעגנו בנמל ת"א. בנמל קיבל אותם דוד של אימא והתארחו אצלו כדי להקל עליהם. לא היה להם מאומה והם קיבלו מיטת סוכנות.

הורי נתן ומרים צבי – את תמונתם אני שומרת

תמונה 1

להורי נולדו 5 ילדים ואני ה-3. בילדות היה לי מאוד קשה כי אבא עבד ברמת השרון ואז היה ממש קשה. הייתי בת ארבע והייתי בגן ילדים. למדתי בבית ספר יסודי דתי לבנות מזרחי שמונה שנים.

כשהייתי בת תשע פרצה מלחמת השחרור הייתי קטנה וחרדה והיה קשה. כשסיימתי בית ספר יסודי למדתי בתיכון עירוני ו'. בתקופה זאת גרתי ביד-אליהו בת"א. סיימתי ארבע שנים ולמדתי שנתיים בסמינר למורות וגננות ע"ש שיין בפתח תקווה.

נישאתי לבן זוגי יהודה איתן ז"ל ועברתי לגור בבאר שבע. בשנת 1977 נולדה בתי נעמה. בשנת 1978 עברנו להרצליה והתחלתי לעבוד כגננת בהרצליה. מאחר וקיבלתי מחמאות על עבודתי הטובה והמחמאות של המפקחת בבאר שבע, קיבלתי מיד עבודה בהרצליה.

עבדתי 25 שנה בגן חצב ובשנת 1999 יצאתי לגמלאות.

הזוית האישית

לאה איתן: אני הייתי רוצה לאחל שכל אחד יהיה מאושר תמיד ושכולם יאהבו אחד את השני.

מילון

להקל
פירוש המילה להקל הוא לא להכביד על אנשים אחרים ולעשות עליהם יותר קל

ציטוטים

”אין דבר העומד בפני הרצון“

הקשר הרב דורי