מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא איציק מספר על עבודתו משרד התקשורת באגף שירותי הדואר

זוהי תמונתי עם נכדתי ועם אשתי .
זוהי תמונתי עם אשתי בצעירותי
ימי חיי מאז ילדותי ועד כיום

סיפור חיו של סבא איציק

שמי איציק אטיאס, נולדתי בירושלים בתאריך 2.6.1946  וגדלתי בשכונת הבוכרים.

גרנו בבית קטן של חדר אחד עם 4 אחים ועוד זוג הורים. לא הייתה לנו אמבטיה, המטבח היה בחצר וכן בית השימוש. החדר בלילה היה הופך לחדר מיטות ומחוסר מקום ישנו לעיתים קרובות שני אחים במיטה אחת.

הלכתי לגן נחמה ולהפתעתי פגשתי במפגש הבן דורי סבא (גדעון שושני) שהיה איתי בגן ובבית הספר העממי. נולדתי שנתיים לפני קום המדינה ובגיל שנתיים פרצה מלחמת השחרור והיינו צריכים לעבור למקלט של דודה שלי שם היינו כל תקופת המלחמה.

בילדותי את שעות הפנאי בילינו במשחקים ברחוב, בקריאת ספרים ובפעילות בחוג חלילית והשתתפות במקהלת קול ישראל לנוער מאחר שלא הייתה טלוויזיה או מחשב. המורה לזמרה שידע את מצבנו הכלכלי צירף אותי לחוג חלילית ללא תשלום ומאחר שהיה לי קול יפה הכניס אותי למקהלת קול ישראל לנוער בה הייתי מגיל 10 עד גיל 15.

התגייסתי בשנת 1965 לחיל הקשר ושימשתי מדריך לקשר ואלחוט עד פרוץ מלחמת ששת הימים בה נלחמתי בסיני. במלחמה זאת הייתי עם אריק שרון בתור אלחוטן בחפ"ק שלו. השתחררתי מהצבא באוקטובר 1967 ונרשמתי ללימודים באוניברסיטה. תוך כדי לימודי התחלתי לעבוד בדואר. מאוחר יותר בשנת 1969 נישאתי ללינה אותה הכרתי עוד בכיתה ו'. תוך כדי לימודיי באוניברסיטה פרצה מלחמת יום הכיפורים בה נלחמתי ברמת הגולן.

בעבודתי בדואר עשיתי קריירה ניהולית והייתי סמנכ"ל ארגון ומשאבי אנוש של כל רשות הדואר וכן מנהל מרחב ירושלים ויהודה ושומרון, תפקיד בו נתתי שרות ליותר ממיליון אזרחים. כמו כן הייתי בתפקידי האחרון לפני הפרישה לגמלאות עוזר המנהל הכללי. בתקופת עבודתי כמנהל בכיר נתנו שירותי דואר ברמה גבוהה מאוד לעם ישראל דבר שלדאבוני לא קיים היום.

עבודתי ברשות הדואר

עד שנת 1987 עבדתי במשרד התקשורת באגף שירותי הדואר. השכר של רוב העובדים היה נמוך מאד ורבים מהם קיבלו השלמת הכנסה. את המנהלים לא עניינה רמת השרות לאזרח והאם וכמה זמן צריך לקוח המגיע ליחידות הדואר לעמוד בתור לקבלת שירות.

בשנת 1987 התמנה כמנכ"ל לרשות הדואר שעמדה לקום מר יצחק קאול איש בעל מעוף וכושר מנהיגות ויכולת לסחוף את העובדים. חמור מזה מצבה הכספי של הרשות המיועדת היה בכי רע ושנת התקציב הסתיימה בהפסדים גדולים. למזלי הרב ולשמחתי התמניתי על ידי המנכ"ל לצוות ההקמה של רשות הדואר וקיבלתי לאחריותי את נושא המנהל והארגון של הרשות המיועדת לאור ניסיוני בנושא.

בין היתר הייתי צריך לפתח מערכות הדרכה שישנו את הראש של העובדים לעניין שיפור השירות וההזדהות עם מקום העבודה. הצלחנו לקבל את אמונם של העובדים שאם יתרמו את מלוא כוחם והזדהותם לרשות יקבלו בסוף שנת ההקמה הראשונה תגמול שכר, שיהיה שונה לגמרי משכרם הנוכחי. במסגרת שינוי נורמות ונוהלי העבודה החדשים  קבענו רמות שרות חדשות שיש לעמוד בהן. קבענו שמכתב שישלח היום צריך להגיע מחר וכי קהל המגיע לסניף לא יחכה יותר מחמש דקות בתור. כתוצאה מהשיפור הרב בשירות חזרו אלינו לקוחות רבים  והתדמית של רשות הדואר השתפרה באופן משמעותי.

פרשתי לגמלאות בשנת 2006 ומאז אנחנו עוזרים לילדינו ונכדינו בכייף ושמחה.

הזוית האישית

איציק אטיאס: עברנו חוויה משותפת ומופלאה עם הנכדה שלנו ואני מקווה כי הצלחנו לספר לה את סיפור חיינו.

מילון

מנכ"ל
מנהל כללי של ארגון כלשהו

ציטוטים

”הצלחנו לקבל את אמון העובדים לשפר את רמת השרות ולתגמל אותם“

הקשר הרב דורי